Vad ska man täta sidolisterna med för något?

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
saabvol
Posts: 138
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:37 pm

Vad ska man täta sidolisterna med för något?

Post by saabvol »

Hej

Vad ska man täta sidolisterna med på amazonen, jag menar midjelisterna. Går det ed vanligt fönsterkit eller ska det vara något annat?

Mvh
Mikael
poolio
Posts: 303
Joined: Sun Oct 08, 2006 12:47 am
Location: Jemtland - Schweden
Contact:

Re: Vad ska man täta sidolisterna med för något?

Post by poolio »

Original användes något som liknar PP's tätningsband vilket jag tror borde funka. Det trycktes fast över listclipset från insidan.....
Hittade ingen bra bild men gå in på följande länk och kolla längs ner på sidan 22.

http://www.lakkspesialisten.no/tds/TDS_ ... logaam.pdf
Plymouth '38
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
saabvol
Posts: 138
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:37 pm

Re: Vad ska man täta sidolisterna med för något?

Post by saabvol »

poolio wrote:Original användes något som liknar PP's tätningsband vilket jag tror borde funka. Det trycktes fast över listclipset från insidan.....
Hittade ingen bra bild men gå in på följande länk och kolla längs ner på sidan 22.

http://www.lakkspesialisten.no/tds/TDS_ ... logaam.pdf
Hej

Tack för hjälpen.

Mvh
Mikael
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: Vad ska man täta sidolisterna med för något?

Post by amazon123gt »

:D Jag använde oxå tätningsband(finns bla.på AD-center).Lägg lite på insidan av listen där klammen hamnar,sedan kan man trycka dit brickor,på klammrarna.(1-2st)Tror det var 5 eller 6mm.innanför karossplåten.Det gör att listerna sitter hårdare och tätare mot karossen.Sedan kan man spruta på tunt med rostskydd och slutligen trycka dit en stor klump av tätningsbandet,så att det blir fritt från fukt!Så gjorde iallafall jag.(listerna sitter så in i bomben hårt med brickorna) :mrgreen:
klöver kung
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Vad ska man täta sidolisterna med för något?

Post by brorsan »

Jag använde karroserikit som jag lade i en klump runt clipset och en klump i hålet. Verkar hålla tätt! Tror det läcker in en del fukt i skraplisten ändå, så fuktfritt i dörrarna kan man nog glömma... om man inte byter rustlisterna också då. Jag har i alla fall tänkt att köra volvos tunnflytande rostskydd på hela innerdelen av dörren som rostskydd. Blir en fet vaxhinna av det så det borde ju skydda en del.
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
Post Reply