Motivation på burk(dator)! Tackar.John wrote:Riktigt snyggt jobbat
Az -68. Driftingstuk, ev ljudbygge
Re: Az -68. Renovering, ljudbygge, rallystuk
Då har jag dragit på expoxygrund i kupen och motorrummet!
Måste skryta lite hur "bra" min biltema färgspruta är...
Resultatet. Jag är då skapligt nöjd förutom att jag blandade färgen för tunn första gången så det blev rinningar lite här och var. Andra blandningen blev då bättre.
Om ni undrar varför det är olika nyanser på färgen så är det för att det är olika fabrikat. Färgen jag började med tog slut efter halva kupen var målad.
Måste skryta lite hur "bra" min biltema färgspruta är...
Resultatet. Jag är då skapligt nöjd förutom att jag blandade färgen för tunn första gången så det blev rinningar lite här och var. Andra blandningen blev då bättre.
Om ni undrar varför det är olika nyanser på färgen så är det för att det är olika fabrikat. Färgen jag började med tog slut efter halva kupen var målad.
kul att se dig använda biltemas spruta! hur funkar den? har själv köpt en och kommer att lägger på filler här nån dag!
Röd 67a
Graffitgrå 65a
VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Graffitgrå 65a
VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
I början fungerade den faktiskt överaskande bra. Men nu är jag lite besviken på den... Det läcker luft om den från "avtryckaren", locket är inte tätt längre, och den hostar till ganska ofta med resultat att det inte kommer någon färg. Varannan dm hostar den till så det blir en fläck utan färg. Väldigt störande!
Men den duger väl till att lägga slipgrund, spraylim eller något. Jag ska nog se om jag får tag på en begagnad kvalité spruta istället. Köpa en ny har jag då inte råd med...
Men den duger väl till att lägga slipgrund, spraylim eller något. Jag ska nog se om jag får tag på en begagnad kvalité spruta istället. Köpa en ny har jag då inte råd med...
okej jio de är ju sant de du säger! slipgrund osv är ju inte så noga! aja den kostar ju 200 nå så de är ju inte så mkt!
Röd 67a
Graffitgrå 65a
VERKSTADSHANDBÖCKER!
Graffitgrå 65a
VERKSTADSHANDBÖCKER!
Slit och släng bara. Det är ju inga stora summor det handlar om som sagt. Jag funderar på att sprutan kanske hostar till sådär för att jag har för litet munstycke? Jag kör med 1,4 tror jag, har för med att det ska vara 1.6 till epoxy?
okej ja de där med munstycken visste jag inget om?! de skulle va bra att veta! säljer dom såna på biltema?
Röd 67a
Graffitgrå 65a
VERKSTADSHANDBÖCKER!
Graffitgrå 65a
VERKSTADSHANDBÖCKER!
Verkar som att dom säljer. http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl ... ta-Proffs/
Ska kolla på produktbladet för färgen och se om det skulle vara större munstycke.
Ska kolla på produktbladet för färgen och se om det skulle vara större munstycke.
finns där filter i koppen räcker med lite skit för att det ska hosta prova att smörja sitter oringar på avtryckarn alltså pinnen in i sprutan den kan bli "torr" med följd att det läcker
Jag har likadan spruta och har också de där probblemet med att den inte får fram nåt färg, funderar om de är för att jag har för litet munstycke, sitter 1.4mm munctycke i..
Vem fan behöver kjolpaket, när de finns sparklådor?
Blästrat klart det sista på karossen. Tog ett par dagar att få ren garaget efter all blästring. Ska bygga ett blästerbås nu så att jag kan blästra lite smågrejer.
Hittade ett område med 1-2cm spackel! Tänkte att det var lika bra att slipa bort det och försöka slå ut plåten istället..
Då har jag lagt på lite mer epoxigrund. Bara massvis med slipande kvar nu då innan topplacken ska på.
Hittade ett område med 1-2cm spackel! Tänkte att det var lika bra att slipa bort det och försöka slå ut plåten istället..
Då har jag lagt på lite mer epoxigrund. Bara massvis med slipande kvar nu då innan topplacken ska på.
skönt med hela skärmkanter
Ska du lacka hela bilen själv?
Ska du lacka hela bilen själv?
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Höger skärmkant har någon ful rostlagning, men det blir nog bra bara den får lite spackel. Annars ser dom då fina ut.
Jag skulle vilja lacka allt själv, men är väl inte så sugen att göra det i mitt dammiga garage med biltema spruta. Kommer ju inte bli bra resultat... :/
Vi ska eventuellt köra bilen till ett lackbås så ska min bror lacka den där. Men jag ska nog testa att lacka insidan av bilen för att träna, gör ju inte så mycket med rinningar/apelsinskal där.
Jag skulle vilja lacka allt själv, men är väl inte så sugen att göra det i mitt dammiga garage med biltema spruta. Kommer ju inte bli bra resultat... :/
Vi ska eventuellt köra bilen till ett lackbås så ska min bror lacka den där. Men jag ska nog testa att lacka insidan av bilen för att träna, gör ju inte så mycket med rinningar/apelsinskal där.
sjukt bra tråd, tänkte bygga liknande nämligen, det ända som saknas är garageplats
Kul att du gillart, hoppas att du finner lite inspiration!
Länge sedan det hände något i tråden nu! Projektet har lagts på is just nu då jag måste få klart skotern först (som snart är klar). Sen kommer jag att fortsätta med Amazonen igen!
Är lite kluven hur jag ska göra med motorn. "Trimma" med extraktor och dubbla SU, eller bygga stressfläkt? Det lutar åt det första då jag vill att det ska vara lite stilrent. Tänkte lacka motorn samma rödfärg som bilen, 46, med vita detaljer. Funderar även på att fixa egen vit inredning och kommer att byta ut instrumentbelysningen mot LED.
Länge sedan det hände något i tråden nu! Projektet har lagts på is just nu då jag måste få klart skotern först (som snart är klar). Sen kommer jag att fortsätta med Amazonen igen!
Är lite kluven hur jag ska göra med motorn. "Trimma" med extraktor och dubbla SU, eller bygga stressfläkt? Det lutar åt det första då jag vill att det ska vara lite stilrent. Tänkte lacka motorn samma rödfärg som bilen, 46, med vita detaljer. Funderar även på att fixa egen vit inredning och kommer att byta ut instrumentbelysningen mot LED.