Konstig kabel från Genrator till tändnngslås

Moderatorer
Post Reply
saabvol
Posts: 138
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:37 pm

Konstig kabel från Genrator till tändnngslås

Post by saabvol »

Hej igen

Snart på gång att lägga ut bilder på in renovering av min 62 Amazon.
Har frågat om tändningslås och dess el ett antal gånger. Det mest har ramlat på plats. Nu har jag dock en fundering till.
Bilen har ett original eftermonterat rattlås 71 står det på låset som installtionsnå
Det jasg funderar är att det från generatorn även den en eftermonterad växelsströmsgenerator bosch med regulator på höger innerskärm.
Det jag funderar på är att det går en röd kabel cirka 6mm från genratorn till vad jag kam förstå tändningslåset. Är det någon som vet var den kabeln ska in på tändingslåset?

Mvh
Mikael
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Konstig kabel från Genrator till tändnngslås

Post by QV »

Den korrekta "vägen" för kabeln är till startmotorn och sedan därifrån till tändningslåset.
Det finns elscheman under FAQ som jag har scannat in. Dessa håller högre kvalite än de från amazonpicture och är därmed läsbara....
Angående vilket "nummer" anslutningen skall ha så finns det även Boschtabeller i FAQ som berättar detta.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
saabvol
Posts: 138
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:37 pm

Re: Konstig kabel från Genrator till tändnngslås

Post by saabvol »

QV wrote:Den korrekta "vägen" för kabeln är till startmotorn och sedan därifrån till tändningslåset.
Det finns elscheman under FAQ som jag har scannat in. Dessa håller högre kvalite än de från amazonpicture och är därmed läsbara....
Angående vilket "nummer" anslutningen skall ha så finns det även Boschtabeller i FAQ som berättar detta.

/Janne
Hej

Tack för hjälpen.

Mvh

Mikael
Post Reply