Amazon - köphjälp!! del2 =)

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
mlindblom
Posts: 28
Joined: Thu Oct 14, 2010 9:21 am
Location: Brugg, Schweiz

Amazon - köphjälp!! del2 =)

Post by mlindblom »

Har redan fått mycket hjälp av er ang en annan amazonannons. här kommer en till =) lite billigare än den förra...

http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detai ... ge=1&row=1

7000 Schweizer frank = 48000kr

- Ser ni något som inte stämmer med årsmodell eller annat som ser konstigt ut?

- Ska det bara vara en backspegel på den?

(Leichter Rost im Kofferraum und im hinteren rechten Radlauf = lättare rost i bagagerum och hjulhus höger bak)

Tack för all hjälp!
//Marcus
Marcus
Volvo 121 Amazon 1970 B20
En röd tvådörrars sedan som bor nere i Schweiz och kämpar tappert uppför alpvägarna
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazon - köphjälp!! del2 =)

Post by QV »

Bilen är "hottad" med stänkskyd bak från 140 och guldfärgade VOLVO bokstäver fram (skall vara silver).
En mittbit till bakre kofångare kostar väl en 1 - 2 tusen. Framskärmar tycker folk är värda en förmögenhet...

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Amazon - köphjälp!! del2 =)

Post by 123GT »

Hej,

Ser väldigt snygg ut på håll, men hur mycket tål den att synas i sömmarna och hur petig vill du att vi skall vara ? Hur petig skall du själv vara med tanke på priset ? Letar du fel för att pruta ?

Om det står i annonsen att det är "(Leichter Rost im Kofferraum und im hinteren rechten Radlauf = lättare rost i bagagerum och hjulhus höger bak)" så skulle man kunna fundera på om det finns fler ställen på bilen där vår värsta fiende har fått fäste ? Jag ser två bruna fläckar i kanten på sandplåten på passagerarsidan bak (eller är det fotot?).
Interiört
*Instrumentbrädelisten i anslutningen mot dörren ser inte ut att passa helt hundra mot stoppningen.
*Pappen, den stående vid huvöppnings handtaget är lös.
*Främre golvmatta, saknas (?)
*Är rygstöden lika fina som sittdynorna ?
Exteriört
*Kan du se kaross skarven mellan bakskärm och plåt under bagagelucka ?
*Varför sprickor i framskärmen ? (vad döljer sig?)

Men som sagt, tycker ändå att bilen ser "fin" ut ! Hoppas du inte blir nedstämmd över våra kommentarer...men du bad om det ! :D
Lycka till !
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: Amazon - köphjälp!! del2 =)

Post by Nalletill1000 »

Dar behovs fler bilder for att gora ett kvalificerat uttalande, men generellt sa ar bilarna dar inte sarskilt rostiga (norrlandsbilar i all ara men de rostar mindre i Schweitz) och val underhallna. Det gar inte att avgora vad for modell det ar och den kan mycket val vara en sport med. Till vad som sagts tidigare sa stoppning kass med och for den summan som begars sa tycker jag att du ska forvanta dig mer an vad som visas har, men det ar min uppfattning. Speglen ar inte ratt, sa vida det ar nagon special for den marknaden. Jag vet att -70 har slirflakt pa B20B, vilket ar den enda amazonen till att ha.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
Post Reply