Bosse lada - Östervåla 20100522

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Bosse lada - Östervåla 20100522

Post by LABBE »

QV har inte du en första hjälpen låda hm. om du änvänder den så behöver du inte varva vid korsningarna hi hi... det var en mycket trevlig träff, inhandlade ett par gamla glastrianglar till mitt släp från 69. å qv du fick ju ett pris det stog amazon på iallafall, inga golfbollar som MR Lunkan. amazonägare spelar väl inte pensionärsbandy. el?. resan hem var härlig när Lunkan styrde in oss på kurvig härlig grusväg. kändes lite 60 tal, röda gårdar vita knutar å tre amazoner på rad å lite grusdamm.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: Bosse lada - Östervåla 20100522

Post by kim »

Ville bara passa på och tacka för en trevlig tillställning. Fantastiskt väder och många fina Amazoner.
Ser fram emot 2012.
Kim
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Bosse lada - Östervåla 20100522

Post by the grey one »

jaha då var årets första utflykt avklarad...klockan åtta på morgonen vid bilia haga norra samlades ett gäng för att sedan möta upp oss norrortsbor vid mc donalds Upplands väsby vid 8.15......

Image
Image
klockan tjugo över åtta kom kamraterna tuffande, men dom var surr/kaffesugna så hela karavanen av amazoner tuffade iväg vid niotiden och det har blivit tradition att undvika motorvägar så så tuffade vi i lagom tempo längs härliga landsvägar upp till Östervåla där "Bosses lada" var slutdestination, och ett antal gamla amazoner redan samlats.
Image
http://i576.photobucket.com/albums/ss20 ... ld1407.jpg

eftersom undertecknad älskar motorsport så slår hjärtat ett extra slag när en rallyamz. dyker upp.
Image
jag tycker att detaljer på bilar kan vara intressanta, denna backljus placering var ny för mig....
Image
polisbilarnas strålkastare gör sig riktigt bra på denna kombi.
Image
Image
denna -61 var i ett mycket bra skick och dessutom en enägarbil, jag kan inte annat än bli imponerad av att man har förstånd att behålla en bil i 49år....
Image
en välkänd kombi som har fått vita blinkers och 5 1/5tums fälgar i år, det gjorde susen på denna bil som är "kustad" nån gång på åttiotalet.
Image
det annordnades även en tipspromenad med olika kluriga frågor och prisutelning! den otroligt golfintresserade "lunkan" vann en uppsättning golfbollar,så han har väl fullt upp nu..asg
Image
Image

Jga vill även passa på att rikta ett speciellt tack till värdparet som hade anordnat en mycket trevlig träff i avslappnad miljö där ALLA amazoner var välkommna, tyvärr hålls denna träff bara vartannat år men jag längtar redan till 2012...
Image
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Bosse lada - Östervåla 20100522fler bilder från inlagt.28/10

Post by LABBE »

Image
Image
Image
Image
Image
och lite härliga bilder där en amazon hör hemma....
Image
Image
Image
hoppas ni gilla bilderna...
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Bosse lada - Östervåla 20100522

Post by the grey one »

sent ska syndaren vakna :lol:
men det var en trevligt påminnelse om sommarens utflykter :)
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
Post Reply