Eulalia rullade ut från bandet i Torslanda i november 1962 och kom till sin förste köpare i Stockholm på senhösten. Hon är lackerad i färgkod 79 som då skall vara "Pärlvit" (just nu är hon gipsskivedammvit), har ett chassinr som är 30xx, typ 22134.
Fanns i Stockholm fram till 5/4 -65 då hon tog sitt förnuft till fånga och "kom hem" till västkusten, närmare bestämt till Rambergsstaden på Hisingen. Hon vårdades ömt av samma familj ända till 27/11 07 då min vän i Vara tog över henne. Lite omvårdnad behövdes och en hel del svets samt lackering av motorrum är gjort. Just nu plockar serviceteknikern bort yttre tröskelplåtarna för att svetsa upp och byta plåtarna, se bilder nedan. Byte av fjäderbenspottorna behövs nog också och lite annan "håll ihop svets".
Serviceteknikern har sett fram emot ett litet vinterjobb och jag är ju inte sen att gå honom till mötes. Under tiden har jag tvättat och putsat lite på mattor och säten och efter en svetsloppa på ramen skall jag plocka ihop passagerarsätet med hjälp av en reservrygg.
Motorn är inte original men en bra B18 skall monteras, denna motor har gått ungefär lika mycket som Eulalia => ca 12000mil.
Eulalia dras upp på kärran
![Image](http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/31833263.jpg?0)
Eulalia på väg hem
![Image](http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/31833292.jpg?0)
Lite tvätt och puts gör underverk
![Image](http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/31833215.jpg?0)
![Image](http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/31833218.jpg?0)
![Image](http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/31833227.jpg?0)
Tröskelplåtar bort och lilla pottan som nästan inte finns
![Image](http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/31833298.jpg?0)
Tror jag kan hålla mannen sysselsatt ett litet tag iallafall!
![Very happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)