hjulinställning i boråstrakten

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

hjulinställning i boråstrakten

Post by sunkmaster »

hej på er amazonvänner. det va längesen man här inne men igår gick det inte hålla sig ifrån amazonen. jag gick ut till garaget för att byta batteri på amzingen och startade den. den gick igång hur lätt som helst efter att ha stått sedan september. det gick ju naturligtvis inte att hålla sig så jag var ju tvungen att baka ut och ta en sväng :D . märkte då att när man kom på nåt halt väglag så ville bilen åka åt sitt eget håll. det var väldigt kontroll på bilen. tänkte då att en hjulinställning kanske kan vara på sin höjd eller om nån annan kanske vet varför den gör så?

men det jag undrar över e om nån vet nån bra firma som e bra och gör/kan hjulinställning på en gammal amzon. jag har en kompis som jobbar på volvo men han säger att dem kan inte göra det på dessa bilar längre för att dem har inte grejjer till sånt. så vore himla snällt om nån vet nån som e duktig för ett rimligt pris i boråstrakten

mvh
Fredrik
peo
Posts: 8
Joined: Mon Oct 04, 2010 7:13 pm

Re: hjulinställning i boråstrakten

Post by peo »

jag skulle ha ringt volvo och säger dom att dom inte kan hade jag skällt ut dom och frågat om jag verkligen ringde till en volvo verkstad eller om det är nå bondgarage
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: hjulinställning i boråstrakten

Post by Telis »

Orkar du ta en tur till Göteborg så kan du prova pekkas framvagnsservice på hisingen, de fixar en amazon.
Mvh
/Henrik
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: hjulinställning i boråstrakten

Post by QV »

Skriv ut det "gröna häftet" samt om du har ta med några schimsbrickor.
Det övriga som behövs är ev några tumverktyg.
Allt annat är samma som till vilken japps som helst.

Det dom troligtvis inte vill är att hålla på med fastsatta rostiga bultar som djävlas.......

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: hjulinställning i boråstrakten

Post by sunkmaster »

det kompisen sa till mig va att dem har inte just grejjer när det skulle schimsas och sånt. han skulle göra en hjulinställnig på en kompis opel admiral 65:a men det hade dem inte grejjer till så det gick tydligen inte.
Post Reply