Baksätesproblem

Moderatorer
Post Reply
benge57
Posts: 77
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:46 pm

Baksätesproblem

Post by benge57 »

Hur får jag bort baksätet(ryggstödet)på min kombi-66.Hittade ett rosthål i hjulhuset, och naturligtvis var det plåten som är förankrad i ryggstödet nertill som ett slags gångjärn.Ser ut som det är fastnitat .Lär ju bort med sätet om jag ska kunna svetsa.Någon som vet?
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Baksätesproblem

Post by Hasse63 »

Nertill längst ut på var sida vinns ett låsbleck, vik upp det så det pekar snett uppåt framåt, nu kan man bra ut ryggen nertill. För att få lös/ur de 2 plåtbleck som sitter fast i ryggen och ur de 2 gummifästen de är nedtryckta i så lyfter man helt enkelt upp ryggen rakt "upp" på var sida... lös. :wink:


EDIT: Sorry :oops:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Baksätesproblem

Post by Ragge »

nu var du lite för snabb i läsningen Hasse ... det var en combi ! det sitter ett fäste på var sida nere i botten av ryggstödet , det är skruvat emot hjulhuset och in i ryggstödet är en rund "pigg" ... den ena av dessa minns ej vilken sida nu men en är fjädrande och går att trycka in så du kan vika ut sätet och därmed dra det ur andra fästet med.
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Baksätesproblem

Post by Blomquist »

Vänster sida
210 -64, 223 -68
benge57
Posts: 77
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:46 pm

Re: Baksätesproblem

Post by benge57 »

Tusen tack för hjälpen,gick ju hur bra som helst bara man vet hur man ska göra.Ett stort tack
Post Reply