Heinan´s Amazon -65 projekt

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by 123GT »

Deppa inte ihop, Victor ! Framvagn och motorrum ser riktigt snyggt ut. När man gör jobbet själv, som du gör, så är det lätt att bara se felen man har gjort...glöm inte bort allt BRA du har åstadkommit !!! Bilder...ja de gillar vi ! :D
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by llinne »

Tjabba kollat igenom ditt projekt nu och det ser fin fint ut tycker jag :) håller själv på att rost laga och pilla :P alltid kul och se det växa fram :D visste du att det va så mycket rost när du köpte den '? för du gav rätt så mycket ändå menar ja ? men alltid kul att pilla amazon hehe :twisted:
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Moroten »

Tackar tackar!

Jodå, nog är det alltid roligt att hålla på att laga upp gamla bilar dock tröttnar man lite på rosten till slut! haha :wink:

När jag köpte den visste jag att det fanns lite rost, dock inte så mycket som det var på den. Men som med de flesta gamla bilar dyker det upp mycket rost när man väl börjar rota i bilen :D Värdet i denna, som jag såg det då, var att den var relativt oskruvad och med fräsch inredning. Resten kunde man inte veta säkert hur det såg ut.

Kan också tillägga att det har hänt lite saker i garaget, dock alldeles för lite som vanligt! Men framvagnen är klar, bromsskivorna är svarade och oken renoverade. Jag har också hängt i motor och växellåda och gjort lite gasstag och diverse smågrejer där. Har sedan börjat ta tag i bakre delen av bilen t ex satt dit kofångarfäste. Idag fick jag dessutom lite ekonomiplåt från CVI och ett nytt bakaxelstag med bussningar då ena var helt sönderrostat.

Ska försöka få dit plåtarna i veckan, men får se hur mycket tid jag får över! :D

//Victor
Post Reply