Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Post by QV »

Sälja en AMAZON.

en dag i framtiden sitter B230A på ålderdomshemet och smygdricker en starköl tillsammans med de andra gubbsen och berättar för varandra sina historier över vilka dumheter de begått under sitt liv. Då får de höra hur B230A rakade bilen men sedan sålde projektet. Detta projekt förskte han senare köpa tillbaka men det var då redan pressat för att köparen hade mislyckats med att sektionera bilen.

/Janne

så är det vissa saker kommer man ångra resten av livet :cry:
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Post by B230A »

Om man läser inlägget så står det "sälja bilen när den e klar", dvs när ja lackat å fått ihop den helt !
Å de e ju inte sagt att den kommer bli såld direkt heller, så vem vet, man kanske har kvar den ett tag ?!
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Post by QV »

Varje insats som gör att en Amazon rullar några år till på vägen uppskattas.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Post by B230A »

QV wrote:Varje insats som gör att en Amazon rullar några år till på vägen uppskattas.

Kämpa på och rollat är snyggare än mångfärgat/spacklat även utan slipning/polering

/Janne
Verkar inte så....
Rolla ? Nej det kommer inte på tal. Blir att spruta den.
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Re: Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Post by Cpt Tuttle »

Hur skulle alla de som vill ha en Amazon göra ifall ingen någonsin skulle sälja sin då? Det är 41 år sedan man kunde gå in på Volvo och köpa en ny. :wink:
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Post by QV »

Nu har jag ingen koll på "Blomkvist" men "gubbar" i min ålder sitter gärna på kvällen bland polare med en pilsner och drömmer om de gammla liken vi hade som unga. Varför sålde man dit och dat, tänk om de vore kvar... Sanningen är ju att vi led av pengabrist och hade inga möjligheter att ha kvar bilen samt att de nog var sämre än vad man kommer ihåg. Därav skulle jag kunna skriva " en till som kommer ångra sig" baserat på egna erfarenheter. Det är dock inte alltid dessa typer av kommentarer "landar rätt" :shock: men så är det...

Bilen kommer ju ut till försäljning för eller senare oavsett om vi vill sälja eller inte. Det är ju inte säkert att min son vill ha bilen när jag trillar av pin :? så bilar kommer alltid att finns att köpa.

/Janne

Det är inte så noga med renoveringen, bättre att köra!
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Post by B230A »

QV wrote:Nu har jag ingen koll på "Blomkvist" men "gubbar" i min ålder sitter gärna på kvällen bland polare med en pilsner och drömmer om de gammla liken vi hade som unga. Varför sålde man dit och dat, tänk om de vore kvar... Sanningen är ju att vi led av pengabrist och hade inga möjligheter att ha kvar bilen samt att de nog var sämre än vad man kommer ihåg. Därav skulle jag kunna skriva " en till som kommer ångra sig" baserat på egna erfarenheter. Det är dock inte alltid dessa typer av kommentarer "landar rätt" :shock: men så är det...

Bilen kommer ju ut till försäljning för eller senare oavsett om vi vill sälja eller inte. Det är ju inte säkert att min son vill ha bilen när jag trillar av pin :? så bilar kommer alltid att finns att köpa.

/Janne

Det är inte så noga med renoveringen, bättre att köra!
Anledningen till att ja ska sälja e för att ja tappat sugen på Amazon å vill ha mig en Kapitän me klassiska raggar karossen (dvs. -60 - -63). Å om man hade några miljoner på banken hade ja behållit Amazonen å köpt mig en Kapitän. Men nu e ja bara en vanlig knegare å ingen miljonär, så de e väl den vägen man får gå. Å om suget blir för stort så kan man köpa sig en Amazon igen, även om ja tvingas att renovera den så skulle de va värt de (tycker renoveringar e roliga).
Visst, ja vill ha kvar bilen, men man måste offra sig för saker ibland.

Å renoveringen, varför inte va noga me den ? Bilen håller ju bättre (nåja, beror väl på va man renoverar å hur man kör..) å håller sig bättre ett par år än att skita i de å bara köra. Bättre å laga allt seriöst än att ta fram rollern å slaffsa på någon färg, bättre å rikta upp plåten så gått de går istället för att lägga flera kilo spackel..
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Post by B230A »

B230A wrote:
QV wrote:Nu har jag ingen koll på "Blomkvist" men "gubbar" i min ålder sitter gärna på kvällen bland polare med en pilsner och drömmer om de gammla liken vi hade som unga. Varför sålde man dit och dat, tänk om de vore kvar... Sanningen är ju att vi led av pengabrist och hade inga möjligheter att ha kvar bilen samt att de nog var sämre än vad man kommer ihåg. Därav skulle jag kunna skriva " en till som kommer ångra sig" baserat på egna erfarenheter. Det är dock inte alltid dessa typer av kommentarer "landar rätt" :shock: men så är det...

Bilen kommer ju ut till försäljning för eller senare oavsett om vi vill sälja eller inte. Det är ju inte säkert att min son vill ha bilen när jag trillar av pin :? så bilar kommer alltid att finns att köpa.

/Janne

Det är inte så noga med renoveringen, bättre att köra!
Anledningen till att ja ska sälja e för att ja tappat sugen på Amazon å vill ha mig en Kapitän me klassiska raggar karossen (dvs. -60 - -63). Å om man hade några miljoner på banken hade ja behållit Amazonen å köpt mig en Kapitän. Men nu e ja bara en vanlig knegare å ingen miljonär, så de e väl den vägen man får gå. Å om suget blir för stort så kan man köpa sig en Amazon igen, även om ja tvingas att renovera den så skulle de va värt de (tycker renoveringar e roliga).
Visst, ja vill ha kvar bilen, men man måste offra sig för saker ibland.

Å renoveringen, varför inte va noga me den ? Bilen håller ju bättre (nåja, beror väl på va man renoverar å hur man kör..) å håller sig bättre ett par år än att skita i de å bara köra. Bättre å laga allt seriöst än att ta fram rollern å slaffsa på någon färg, bättre å rikta upp plåten så gått de går istället för att lägga flera kilo spackel..

Edit:
Visst saknar man bilar man sålt.
Själv saknar ja min gamla Sierra. "Wow" tänker ni, ja vet.. Men va en jävla rolig bil.. 6a å automat, å ombyggd (SERIÖST OMBYGGD) till pick up, å de e bara en av dom roliga bilarna man haft som man saknar.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Post by QV »

QV wrote:Det är inte så noga med renoveringen, bättre att köra!
Jag gillar seriösa renoveringar men bilar tenderar att vara "för fina" innan (vissa inte alla) folk börjar bruka bilen och visa upp den för andra. Jag vill personligen se "bruksbilar" på träffarna eller "nys inköpta objekt" för blankt krom finns det tillräckligt av redan. (Sedan vill man ju framför allt träffa alla treviga chafförer!)

Försöker lära mig själv att bli "brukare" från att ha varit "renoverare" det tar tid men jag vill ju "leka" med mina investerade tid/pengar.

/Janne

Sedan får man lära sig att läsa mellan raderna på mina inlägg. Specielt på det som står under /Janne för där hoppar det många groddor ur munnen :mrgreen:

hopp hopp hopp
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Volvo Amazon -66 från lik till custom..?

Post by B230A »

QV wrote:
QV wrote:Det är inte så noga med renoveringen, bättre att köra!
Jag gillar seriösa renoveringar men bilar tenderar att vara "för fina" innan (vissa inte alla) folk börjar bruka bilen och visa upp den för andra. Jag vill personligen se "bruksbilar" på träffarna eller "nys inköpta objekt" för blankt krom finns det tillräckligt av redan. (Sedan vill man ju framför allt träffa alla treviga chafförer!)

Försöker lära mig själv att bli "brukare" från att ha varit "renoverare" det tar tid men jag vill ju "leka" med mina investerade tid/pengar.

/Janne

Sedan får man lära sig att läsa mellan raderna på mina inlägg. Specielt på det som står under /Janne för där hoppar det många groddor ur munnen :mrgreen:

hopp hopp hopp
Tro mig, någon "gläns" bil kommer de aldrig bli, aldrig i min ägo ialle fall. Ja gillar matta lacker me krom som e lite halv dassigt. Dock e ja mycket för att hålla motor, låda, bromsar mm. i trim å ha de snyggt. Eller jaa, snyggt för en billig peng så ja vågar gasa på å använda bilen.


Till tråden igen:
Har börjat me ena dörren å rostlagat den i nederkant, men fick sluta för tydligen har någon någongång innan ja ägde bilen krossat rutan å dessa små splitter har inte tagits bort..
Sitter me två fina sår nu pga glaset som dom inte tagit bort.. Vart arg å slängde iväg allt ja hade i händerna å som va ivägen för mig.. Så imorrn blir de att fortsätta om tiden finns.
Post Reply