Grenrörspackning, vilken sida?

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Grenrörspackning, vilken sida?

Post by sotarn »

Hej :) . Skulle montera min grenrörspackningen idag som jag köpt av vp. Men när jag granskade den såg jag att ena sidan va plåtbeklädd i hörnen :? . Nu undrar jag vilken sida som skall va vänd mot toppen :?: ,den sidan som är delvis plåtklädd eller den sidan som inte är plåtklädd . Hoppas ni förstod va jag mena :? . Tacksam för snabba svar :D . Mvh Sotarn.
Samme
Posts: 14
Joined: Sun Jun 26, 2011 10:30 am
Location: Lycksele

Re: Grenrörspackning, vilken sida?

Post by Samme »

Nu vet jag inte exakt hur det är på Amazonen men på många andra bilar och lastbilar brukar det vara den plåtbeklädda sidan mot grenröret å den utan mot toppen. Så man kan ju då anta att den sidan som har viss plåtbeklädnad ska vara mot grenröret.
Amazon -67
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: Grenrörspackning, vilken sida?

Post by sotarn »

Tackar Samme för det snabba svaret :D . Mvh Sotarn
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: Grenrörspackning, vilken sida?

Post by sotarn »

Hej igen :D . Har nu monterat dit mitt beg effektgrenrör o allt funkar bra förutom att jag inte får grenröret till att bli helt tätt :( .
Har en helt ny packning o har tom smetat dit värmebeständig (tätpasta) men det smattrar ändå lite från grenröret :cry: .
Kan vara så att grenröret är skevt men det kanske finns ett bra sätt att täta eländet på tex dubbla grenrörspackningar eller ja om någon här har ett bra förslag. Är alltid lika tacksam för alla svar :D . Mvh Sotarn
Samme
Posts: 14
Joined: Sun Jun 26, 2011 10:30 am
Location: Lycksele

Re: Grenrörspackning, vilken sida?

Post by Samme »

sotarn wrote:Hej igen :D . Har nu monterat dit mitt beg effektgrenrör o allt funkar bra förutom att jag inte får grenröret till att bli helt tätt :( .
Har en helt ny packning o har tom smetat dit värmebeständig (tätpasta) men det smattrar ändå lite från grenröret :cry: .
Kan vara så att grenröret är skevt men det kanske finns ett bra sätt att täta eländet på tex dubbla grenrörspackningar eller ja om någon här har ett bra förslag. Är alltid lika tacksam för alla svar :D . Mvh Sotarn
Kanske inte är någon bra lösning men någon form av "form a gasket" kanske skulle funka. vet ej hur den tål värme men.
Såndär tätningsmassa som brukar säljas tillsamans med ljuddämparbandage kanske funkar (vet ej vad den heter.)
Alla sätt är bra, utom dom dåliga ;)
Amazon -67
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: Grenrörspackning, vilken sida?

Post by sotarn »

Det kan vara värt ett försök. Man tackar o bockar för tipset Samme :D . Mvh Sotarn ps rapporterar om det funkan ds
Post Reply