Förgasarproblem

Moderatorer
Post Reply
benge57
Posts: 77
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:46 pm

Förgasarproblem

Post by benge57 »

Har bytt förgasare på min amazonkombi ,från en weber 36/36 dc till en enkel strombergare eftersom den drog minst två liter milen och gick väl inte allt för bra om man säger så.Bytet gick väl ganska bra ,den startade och så,men det droppar bensin vid chokereglaget(tror jag jävligt svårt att se,bensin är ju så flyktigt)och den går väl inte helt som den ska.Tomgången är väl helt obefintlig.Förslag?Renoveringssats?Hållit på med den här jävla förgasaren hela semestern mer eller mindre,funderar om man ska köpa en nyrenoverad förgasare från vp-autoparts men det är ju inte helt gratis precis,så vill gärna ha tips.
gudu
Posts: 382
Joined: Wed Sep 29, 2010 10:53 am
Location: Kungälv

Re: Förgasarproblem

Post by gudu »

Jag hade samma trassel som du, läckage vid chok, ingen tomgång och så behövs specialverktyg till inställningen. Jag bytte till en SU HIF6 som var lätt att renovera och ställa in. (Enda problemet är att förgasaroljan försvinner med tiden.)
benge57
Posts: 77
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:46 pm

Re: Förgasarproblem

Post by benge57 »

Men köper man en renoveringssats med packningar ,o-ringar och m.m så borde det väl bli tätt tycker man.Har ingen lust att byta förgasare igen,bygga om gasstag och allt vad det innebär.
Post Reply