Amazon fundering

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Gammal
Posts: 3
Joined: Mon Aug 22, 2011 6:11 pm

Amazon fundering

Post by Gammal »

Hej, tevligt forum jag hittade =)

Jag går i Amazon tankar men är så länge sedan jag ägde en amazon nu och har glömmt bra mycket från den tiden.

Men vist kunde man beställa overdrive på en -65 ? Nu sitter det en dubbelt emblem på denna på höger sida jämte numerplåten om man tittar på den bakifrån, enligt nuvarande ägaren är det en original installatiom från volvo. Bilen i helhet är helt rosfri förutom ytrist på en framdörr och på en tröskel under dörren på h-sida, inget som gått igenom lacken ( Original lack ) stora som en 5 krona ungefär. Nå torr sprickor på instrumentp, sen sitter några x-tra mätare blandannt var räknaren som satt i sporten som också skall vara original monterade. Tro ni om denna bil? Värde? Själv en fundering på ca 30k kanske.


Tacksam för svar
Gammel mannen
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Amazon fundering

Post by 123GT »

Hej Gammel mannen !

Jo det här är ett jättetrevligt forum, välkommen ! :)
Overdrive fanns på 65 års modell. Värdet på en bil är alltid svårt att uppskatta...ligger oftast i betraktarens öga när man skall köpa och i säljarens när bilen skall säljas. Ännu svårare blir det utan bilder + att tycke och smak är olika bland oss här på forumet....gissar jag.

När det gäller sport eller inte så läs av typskylten i motorrummet och korsläs mot info på http://www.volvoamazonpictures.se och
denna länk volvoamazonpictures_typbeteckningar
Lycka till och keep us updated !
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Gammal
Posts: 3
Joined: Mon Aug 22, 2011 6:11 pm

Re: Amazon fundering

Post by Gammal »

Tackar så mycket :D

Då är det nog original monterat. Står 13134 VE så är nog ingen sport. Har lite bbilder men vet inte hur man skall få dom på nätet. Ska klura på det ..

Tack för länkarna :wink:
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Amazon fundering

Post by 123GT »

Sport eller inte...bilen kan ju vara kanonfin andå...och en Amazon vill ju alla äga, eller hur ! :D
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Mats
Posts: 180
Joined: Tue May 24, 2011 7:05 pm
Location: Älvsborgs län

Re: Amazon fundering

Post by Mats »

Säger som övriga på forumet, VÄLKOMMEN ! :D

Alltid svårt att bedöma pris på en gammal bil, det får nästan kännas rätt i hjärttrakten när man tittar närmare på bilen.
(mycket känslor i dessa fall) :wink:

Är själv nybliven Amazonägare sedan några månader tillbaka. Tittade alltid snett på dom när man var runt 18 år och med nytaget körkort, men då fanns det inte några ekonomiska möjligheter till en sådan bil...
Nu har jag till och med fått lov av "regeringen" att införskaffa detta "sommarnöje"... :wink:

Mvh Mats
Mvh Mats

Mina bilar: Volvo S80 -00, Saab 900i -88, Volvo Amazon 121 Favorit 1966, Pärlvit med röd inredning
Senast inköpta bil: Volvo 945 Classic LTT -98
Gammal
Posts: 3
Joined: Mon Aug 22, 2011 6:11 pm

Re: Amazon fundering

Post by Gammal »

Tackar Mats!

Skönt att regeringen släpper till ibland hehe :D

Bild på mätare och en grej uppe på instrumenten ?Även en mätare och panel nere vid v-spaken ? Längst till vänster sitter det ju tre spakar men ovanför den närmaste sitter en till, mins ingen sån i min gammla amazon

Image

Rosten som finns på v-sida
Image

Rosten som finns h-sida

Image

Framifrån , X-lysen options?

Image
Mats
Posts: 180
Joined: Tue May 24, 2011 7:05 pm
Location: Älvsborgs län

Re: Amazon fundering

Post by Mats »

Bilen ser ju riktigt fin ut, trots några små märken.
Tror att du kommer att bli nöjd med bilen ! :D
Mvh Mats

Mina bilar: Volvo S80 -00, Saab 900i -88, Volvo Amazon 121 Favorit 1966, Pärlvit med röd inredning
Senast inköpta bil: Volvo 945 Classic LTT -98
Post Reply