OddSverres '64 121.
OddSverres '64 121.
Heisan. Her er noen bilder av min '64 121. Gyldengul 84.
Bilen ble renovert av tidligere eiere for noen år siden, men det begynner å bli litt småfix, el-strul, framvagn, forgasser, gummilister, ytrost, avgass e.t.c. Ingen planer om store ombygginger, men kjørekomfort vil bli prioritert.
Et bilde fra sommeren 2008.
Typskiltet
Motor. Foggen skal demonteres for renovering. Og det skal vaskes. Ytterskjermene foran må skiftes.
Koffert. Skitig, men ikke noe særlig rust.
Motorvarmerkontakten. Ser ut som om den er originalmontert? Skal vaske og få til et bedre bilde.
Front. Rett typ grill?
Stilstudie. Originalmatten finnes, men forrige eier har skurit den i biter for å f åden ut
Ventilasjonsruten er fjerne for montering av ny gummilist. Skitjobb, men det må gjøres. Dørlistene skal også skiftes.
Ventilasjonsruten. Hvordan fjerner jeg nitene lettest? Har nye mässingniter.
Interiør. Litt el-sarv å rydde opp i. Fotomkoplaren til fjærnlyset er byttet med en ful Lucas-bryter. Skal montere ny fotomkoplare.
Interiør. Stort sett helt, men en liten flenge i førarstolen.
Elvis er med
Motorrom. Orignal B18.
Prosjektmotorn. B20 fra en 240, men forsterkninger og vattenplugg over starteren. Blir vel dobble SU og moderat trim. Driftssikkerhet teller mer enn hästkraft.
Amazonen har selskap av en '65 Tempo Comet. Norskprodusert med 50 kubik Sachs motor. Skal renoveres. Arvet av min farbror.
'69 DBS Special. Norskprodusert den også. Lite kul med norskproduserte greier også
Bilen ble renovert av tidligere eiere for noen år siden, men det begynner å bli litt småfix, el-strul, framvagn, forgasser, gummilister, ytrost, avgass e.t.c. Ingen planer om store ombygginger, men kjørekomfort vil bli prioritert.
Et bilde fra sommeren 2008.
Typskiltet
Motor. Foggen skal demonteres for renovering. Og det skal vaskes. Ytterskjermene foran må skiftes.
Koffert. Skitig, men ikke noe særlig rust.
Motorvarmerkontakten. Ser ut som om den er originalmontert? Skal vaske og få til et bedre bilde.
Front. Rett typ grill?
Stilstudie. Originalmatten finnes, men forrige eier har skurit den i biter for å f åden ut
Ventilasjonsruten er fjerne for montering av ny gummilist. Skitjobb, men det må gjøres. Dørlistene skal også skiftes.
Ventilasjonsruten. Hvordan fjerner jeg nitene lettest? Har nye mässingniter.
Interiør. Litt el-sarv å rydde opp i. Fotomkoplaren til fjærnlyset er byttet med en ful Lucas-bryter. Skal montere ny fotomkoplare.
Interiør. Stort sett helt, men en liten flenge i førarstolen.
Elvis er med
Motorrom. Orignal B18.
Prosjektmotorn. B20 fra en 240, men forsterkninger og vattenplugg over starteren. Blir vel dobble SU og moderat trim. Driftssikkerhet teller mer enn hästkraft.
Amazonen har selskap av en '65 Tempo Comet. Norskprodusert med 50 kubik Sachs motor. Skal renoveres. Arvet av min farbror.
'69 DBS Special. Norskprodusert den også. Lite kul med norskproduserte greier også
13134 VD
Gyllengul (84)
414-247
50233
Gyllengul (84)
414-247
50233
Re: OddSverres '64 121.
Ja, det är rätt typ för årsmodellen.OddSverre wrote:Front. Rett typ grill?
Re: OddSverres '64 121.
Du skall alltså montera OD och A/C i bilenOddSverre wrote: men kjørekomfort vil bli prioritert.
/Janne
Lycklig ägare till Amazon med körkomfort.....
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: OddSverres '64 121.
Nææ. Ikke A/C.QV wrote:
Du skall alltså montera OD och A/C i bilen
/Janne
Lycklig ägare till Amazon med körkomfort.....
Foreløpig blir det å få det tekniske på plass.
OD er et ønske, men ikke et must. Får se hva man får tak i av deler etterhvert.
13134 VD
Gyllengul (84)
414-247
50233
Gyllengul (84)
414-247
50233
Re: OddSverres '64 121.
Har du tänkt att bruka bilen, alltså köra med den 2-300 mil om året så är OD ett bra tillbehör. Rekomenderas
/Janne
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: OddSverres '64 121.
Amazoner er bygd for å brukes, så ja, bilen vil bli brukt.
Jeg prøver å overbevise min fru om at det er kul og åka Amazon til Toscana, men hun er ikke helt enig (enda).
OD, 2-krets, dubble SU og høyere utveksling i kardang står på ønskelista. Skal også montere 240 kupevifte etterhvert.
69-70 modellene er min favorit, og det er mulig jeg gjør et bytte om jeg får muligheten.
Har også en drøm om å kjøre RMC-Historique en gang før jeg blir pensjonär
Jeg prøver å overbevise min fru om at det er kul og åka Amazon til Toscana, men hun er ikke helt enig (enda).
OD, 2-krets, dubble SU og høyere utveksling i kardang står på ønskelista. Skal også montere 240 kupevifte etterhvert.
69-70 modellene er min favorit, og det er mulig jeg gjør et bytte om jeg får muligheten.
Har også en drøm om å kjøre RMC-Historique en gang før jeg blir pensjonär
13134 VD
Gyllengul (84)
414-247
50233
Gyllengul (84)
414-247
50233
Re: OddSverres '64 121.
Ting går langsomt, men det skjer stadig ting med bil og motor.
Fronten er på vei av.
Har startet på demontering og renovering av prosjektmotoren.
Påbegynt litt lett porting.
Fronten er på vei av.
Har startet på demontering og renovering av prosjektmotoren.
Påbegynt litt lett porting.
13134 VD
Gyllengul (84)
414-247
50233
Gyllengul (84)
414-247
50233
-
- Posts: 177
- Joined: Wed May 19, 2010 5:58 pm
Re: OddSverres '64 121.
fin bil ! om du får lackat lite detaljer, som länkaramar o allt så blir de kanon ser ju jätte fin ut !
Re: OddSverres '64 121.
Takk takk.
Den er fin på avstand, men det er ting å ta tak i. Er i ferd med å plukke ut motoren nå, og skal gå over hele framvagnen.
Så blir det B20 med dubble SU. Originalmotoren skal totalrenoveres i originalutførande.
Edit: Det er vel egentlig dags å flytte denne tråden over i Custom Showromm da prosjektet baller på seg etterhvert.....
Den er fin på avstand, men det er ting å ta tak i. Er i ferd med å plukke ut motoren nå, og skal gå over hele framvagnen.
Så blir det B20 med dubble SU. Originalmotoren skal totalrenoveres i originalutførande.
Edit: Det er vel egentlig dags å flytte denne tråden over i Custom Showromm da prosjektet baller på seg etterhvert.....
13134 VD
Gyllengul (84)
414-247
50233
Gyllengul (84)
414-247
50233