Ta en kik på min fräna "Amadutt" !

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
Matteus
Posts: 6
Joined: Sun Oct 02, 2011 7:25 pm

Ta en kik på min fräna "Amadutt" !

Post by Matteus »

Tjenare!
Är en kille på 15 år som skruvar me bilar jämt å är snart klar med min helrenovering av min Duett A-traktor.
Köpte igår en till A-traktor, byggd på en Amazon 69:a HGV men skiljer sig från mängden då den har bakdel av taket från en duett. Sen är den kortat bakom bakhjulen men hjulbasen är riktig :D

Lägger väl upp en bild då, fast vet inte riktigt vad alla säger om epor, kanske kommer det hotbrev på posten nu :lol:

Image

Ser ut som en riktig butt men det är för att lacken har krackelerat då de ligger nån slags 1 komp under lacken......... Ska även göra en ny inredning och byta en stor del balkar :lol:

Men lär nog börja me att byta lagerhuset på bakrelådans ingående axel för de har spruckit..

OM någon vill se bilder på duetten så kan jag ta några å lägga upp här, den är byggd i ett lite 50-tals stuk med lite rockabilly feeling i.

Mvh Matteus Valkola
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Ta en kik på min fräna "Amadutt" !

Post by 123GT »

Hej o välkommen till Amazonforum !
Inga hot brev på posten eller via flaskpost från mig iaf ! :) Kul att du har ett bilintresse...det är ju inte helt självklart för en 15 åring idag ! Du får gärna lägga upp fler bilder på Amadutten, kul namn förresten :lol: och om du smyger in en bild på Duetten så kanske den också får ligga kvar, värt ett försök. :)
Så nu har du två traktorer o meka med eller hur är planen ? Köra en till den andra blir klar eller ?
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Ta en kik på min fräna "Amadutt" !

Post by LABBE »

coolt bygge. mer bilder. på båda....
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Matteus
Posts: 6
Joined: Sun Oct 02, 2011 7:25 pm

Re: Ta en kik på min fräna "Amadutt" !

Post by Matteus »

123GT wrote:Hej o välkommen till Amazonforum !
Inga hot brev på posten eller via flaskpost från mig iaf ! :) Kul att du har ett bilintresse...det är ju inte helt självklart för en 15 åring idag ! Du får gärna lägga upp fler bilder på Amadutten, kul namn förresten :lol: och om du smyger in en bild på Duetten så kanske den också får ligga kvar, värt ett försök. :)
Så nu har du två traktorer o meka med eller hur är planen ? Köra en till den andra blir klar eller ?
/ sven

Tjena, trevlig med lite glad o positiv respons! :D

Ska försöka hinna med att ta lite bilder med en bättre kamera någon dag, möjligtvis redan ikv om jag hinner klämma in det.


Men lär dra nu ska ta upp fiskebåten ur sjön å iväg å jobba lite sen ta ner lådan på Amazonen ! :)

/Matteus
RockabillyT
Posts: 12
Joined: Thu Jun 18, 2009 1:00 pm

Re: Ta en kik på min fräna "Amadutt" !

Post by RockabillyT »

kan bli jävligt ball med lite färg och en säkning. men snälla ta bort gungställningen på flaket
Post Reply