Elschema vindrutetorkare samt spolarpump sökes.

Moderatorer
Post Reply
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Elschema vindrutetorkare samt spolarpump sökes.

Post by B230A »

Som rubrik lyder..
Dock inte i PDF format, då ja inte har en dator som kan läsa de.. JPG format e ja ute efter om någon snäll å villig vill hjälpa mig..

Mest intresserad av pumpen, då de e den som jävlas mest för mig..
Mvh B230A.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Elschema vindrutetorkare samt spolarpump sökes.

Post by A-masen »

Nu är ju Adobe Acrobat Reader, som används för PDF-filer ett gratisprogram, men du kanske inte vill ha det ändå.

Den här bilden har jag klippt av länkarna till forumets schema och du ser ju kablarna och hur det skall anslutas. Hoppas att du kan tyda beteckningarna också.

Image
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Elschema vindrutetorkare samt spolarpump sökes.

Post by B230A »

Jo ja vet, men hur ja än bär mig åt så avbryts alltid nedladdningarna ? Å de gäller alla program ja laddar ner.. Vet inte va de kan va...

Men du ska ha tusen tack för hjälpen ! :D
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Elschema vindrutetorkare samt spolarpump sökes.

Post by A-masen »

Jag är inte någon speciell "datanörd" men har fått några erfarenheter. Om man har t.ex säkerhetsinställningar i ett antivirusprogram, så kan det stoppa upp all nerladdning. Inte för att det skulle vara något virus med, utan för att programmet inte känner igen det som skall laddas ner. Man kan tillfälligt stänga av sådana spärrar, om dom finns.
Sedan kan det vara så att man inte har uppgraderat mjukvaran, grafikkort etc. etc. Då kan det mycket väl slå stopp när man vill ladda in något nytt och "modernt". Det hände mig själv för en vecka sedan, datorn krånglade i uppstarten. Det var BIOS som var för gammalt. Datorn är 2 år gammal!

Säg till om det är svårt att läsa kabelfärger och areor. Likaså beteckningarna på själva omkopplaren. Dom blev som bläckplumpar.
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Elschema vindrutetorkare samt spolarpump sökes.

Post by B230A »

A-masen wrote:Jag är inte någon speciell "datanörd" men har fått några erfarenheter. Om man har t.ex säkerhetsinställningar i ett antivirusprogram, så kan det stoppa upp all nerladdning. Inte för att det skulle vara något virus med, utan för att programmet inte känner igen det som skall laddas ner. Man kan tillfälligt stänga av sådana spärrar, om dom finns.
Sedan kan det vara så att man inte har uppgraderat mjukvaran, grafikkort etc. etc. Då kan det mycket väl slå stopp när man vill ladda in något nytt och "modernt". Det hände mig själv för en vecka sedan, datorn krånglade i uppstarten. Det var BIOS som var för gammalt. Datorn är 2 år gammal!

Säg till om det är svårt att läsa kabelfärger och areor. Likaså beteckningarna på själva omkopplaren. Dom blev som bläckplumpar.
E inte virusprogrammet, har kört me samma virusprogram i ca. 2 år, å aldrig haft problem. Allt e som sig ska, får förfrågan om ja verkligen vill ladda ner å accepterar de, men efter ca. 2min. så lägger den ner. Men men.. Ska fråga min brorson om han kan fixa datorn på något sett, han e ju trots allt IT nörd hehe.

De går bra, körde in den på mobilen å de vart skitbra :) Åter igen, tack ! :D
Post Reply