A/C tråden

Moderatorer
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: A/C tråden

Post by QV »

Anläggningen är nu i drift även om inte allt jobb är klart. Har en koppling som gillar att slita på färglagret i motorutryment samt att det saknas några slangklämmor. I dagsläget kyler den lite för bra på lägsta läget. Men det kanske blir bättre i sommarvärmen :P en något lägre lägsta hastighet på luften vore inte helt fel.

Skall färdigställa del två på A/C montering i AMAZON för klubbtidningen.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
peter
Posts: 12
Joined: Wed Aug 11, 2004 7:36 pm

Re: A/C tråden

Post by peter »

Vilken tur att jag inte visste att det var så invecklat att montera in en a/c i min bil, hade jag vetat det så skulle jag givit upp direkt. Jag köpte min Frigiking och fann resten på skroten i stan, lämnade in delarna för kontroll innan jag skruvade dit dom. Samma firma fyllde systemet. Har nu åkt i 5 år (tror jag) och har inte rört en pryl. Skönt ibland att vara helt okunnig på det mekaniska och alla millibar. Jag gillar din otroliga kunskap inom området men är själv nöjd med att bara kunna vrida på vredet för "cold".

peter
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: A/C tråden

Post by QV »

Att krångla till det är jag rätt bra på :D men det hjälper när (om) man behöver laga och fixa en anläggning.

Det är ialla fall skönt med kyla i Amazonen.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
andy_1983
Posts: 12
Joined: Sun Dec 04, 2011 8:02 pm

Re: A/C tråden

Post by andy_1983 »

Väcker denna tråden med en fråga. Jag har letat över allt men hittar inte vilka delar som använts. T.ex vart kom kompressorn ifrån och hur löste du det med reglagen inne i bilen?
Ska själv totalrenovera en amazon och självklara valet för mig är att koppla in en ac. Motorn jag tänkte använda är b20. Vilken motor har du kopplat in den i?
NY på forumet och absolut Amatör mekaniker. Men tycker det är Jävulskt rolig.
Man måste våga för att vinna
Post Reply