ang frontspoiler?

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Autoholic
Posts: 41
Joined: Thu Mar 11, 2004 10:49 am
Location: Stockholm
Contact:

ang frontspoiler?

Post by Autoholic »

satt hemma och funderade över att bygga om min reservdelsbil (amazon -66) lite eftersom jag har använt de delarna jag behövde.
jag funderade lite över att bygga en modernt stylad amazon med glasfiber front (modell brutal). typ köpa en stylingfront till 240 och \"sätta\" på. eller finns det företag som tillverkar liknande fronter till amazon?
är det någon som testat detta eller möjligtvis har en bild.
Obs det ska självklart gå att få bilen original om man vill det (efter ombyggnationerna). :roll:
Grafitgrå 2dr amazon -66
-vinröd inredning
-b18 :(
Pär
Posts: 67
Joined: Sat Feb 28, 2004 4:52 pm
Location: Stockholm

Post by Pär »

RP glasfiber i Kalix tillverkar amazonplast. Såg en till salu på blocket för några dagar sen.
röd -67:a
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Tjena
Det finns inga sånna styling kit till Amazon som du verkar söka efter.
Det som finns är glasfiber prylar från RP glasfiber som redan sagts men det är inga såkallade brutala saker utan bra små beskedliga spoilers och ankstjärtar.

Jag har shjälv inte testat att bygga nått sånt här och skulle väll alldrig komma på tanken att göra det heller då det nog förmodligen inte kommer se snyggt ut.Amazonens linjer kommer alldrig harmoniera med nått sånt paket runt om,jag lovar dig.Det kommer bara se konstigt ut.Är ingen strikt origianltok som många andra här på forumet.Är av den åsikten att alla gör vad dom vill med sin bil,kan jag hjälpa till så gör jag det även om jag inte gillar slutresultatet jag har ändå inte med det att göra.

Det närmaste jag kan komma i bildväg från min bildsamling är en Amazon ombyggd till cabbe och så sitter det en V70R frontspoiler på tror jag det är.

Image
koko
Posts: 45
Joined: Fri Mar 19, 2004 2:01 pm
Location: söderhamn

Post by koko »

finns det nån som har bilder på rp:s frontspoilers?
jag har själv tänkt montera spoiler, men bara om jag hittar en som går hela vägen till främre hjulhusen.
Tycker inte att det är snyggt med såna som bara är raka.
christer
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

http://home.swipnet.se/rpglasfiber/

Du får väl ringa/maila efter bilder. Tror det finns en gul amazon 62:a på annonstorget med RP's frontspoiler.

Finns även ngn. firma i norge som säljer/producerar frontspoilers och annat till amazon. Sök lite via google så hittar du dem nog.
Amazon_Raggare
Posts: 38
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:52 am
Location: Alingsås

Spoiler

Post by Amazon_Raggare »

Hej!När jag köpte min Amazon satt det en spoiler på den!Gillade inte den speciellt mycket..men den passade iofs bra på bilen.Den är tillsalu om nån är intresserad mycket bra skick och med fästen!hör av er om intresse finns!

Mvh.Pontus Eriksson
E.sson@telia.com
Amazon-68 2d Bruksskick Amazon-64 Kombi under renovering
Post Reply