Saxomatkoppling

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Saxomatkoppling

Post by Amazon »

Någon som vet hur många amazoner med saxomatkoppling som såldes, om det nu såldes några över huvud taget?
Volvo P1200VB 1958
mon_bil
Posts: 15
Joined: Fri May 27, 2011 11:29 am

Re: Saxomatkoppling

Post by mon_bil »

Amazon wrote:Någon som vet hur många amazoner med saxomatkoppling som såldes, om det nu såldes några över huvud taget?
jag har läst att det ska ha varit runt 667 323 stycken
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Saxomatkoppling

Post by Amazon »

mon_bil wrote:jag har läst att det ska ha varit runt 667 323 stycken
Var har du läst det?
Volvo P1200VB 1958
knilsknilsson
Posts: 34
Joined: Sun Oct 30, 2011 3:45 pm
Location: Oskarshamn
Contact:

Re: Saxomatkoppling

Post by knilsknilsson »

Men 667 323 är ju alla som tillverkades 1956-1970? :?
En veteranmopedintresserad 18 åring som har Amazon som förstabil
mon_bil
Posts: 15
Joined: Fri May 27, 2011 11:29 am

Re: Saxomatkoppling

Post by mon_bil »

Amazon wrote:
mon_bil wrote:jag har läst att det ska ha varit runt 667 323 stycken
Var har du läst det?
ärligt talat har jag googlat det och sedan stötte jag på det talet.. ska försöka hitta sidan igen som jag hittade talet.
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Saxomatkoppling

Post by Amazon »

mon_bil wrote:
Amazon wrote:
mon_bil wrote:jag har läst att det ska ha varit runt 667 323 stycken
Var har du läst det?
ärligt talat har jag googlat det och sedan stötte jag på det talet.. ska försöka hitta sidan igen som jag hittade talet.
I så fall tror jag du har missuppfattat frågan. Det är nämligen så många Amazoner som har tillverkats totalt, inte som har utrustats med saxomatkoppling.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Saxomat
Volvo P1200VB 1958
mon_bil
Posts: 15
Joined: Fri May 27, 2011 11:29 am

Re: Saxomatkoppling

Post by mon_bil »

ärligt talat har jag googlat det och sedan stötte jag på det talet.. ska försöka hitta sidan igen som jag hittade talet.[/quote]

I så fall tror jag du har missuppfattat frågan. Det är nämligen så många Amazoner som har tillverkats totalt, inte som har utrustats med saxomatkoppling.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Saxomat [/quote]


oj jo då har jag missuppfattat frågan.. då ska jag fortsätta att leta efter svar :)
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: Saxomatkoppling

Post by Nalletill1000 »

Den enda jag kanner till, eller rattare sagt har last om, ar en tidig B18 4drs, vars forsta agare kontaktade Volvo och fragade om det tillbehoret fanns kvar och om hans bil kunde i sa fall utrustas med det. Volvo svarade givetvis, sa dar ar atminstonde en B18 med det tillbehoret fran fabrik. Tyvarr sa ar det inte nagot svar pa hur manga B16 som fick det, men vad jag forstod sa erbjods det till B16 fran Volvo officiellt, sa dar lar nog finnas ett fatal utrustade med det. Dock sa tvivlar jag pa att de har kvar det tillbehoret idag om de har overlevt tidens tand, sa vida de inte ar bortglomda pa en loge nagonstanns, pga reservdelstillgangen ar nog ganska sa sparsam for dylig teknik.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
Post Reply