Tidlig 58 mod.

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
ståle
Posts: 38
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:37 pm

Re: Tidlig 58 mod.

Post by ståle »

Hej!


Mange Takk for det! På disse tidlige modellene er det 2 sett med parkljus,et " vanlig" som tenner på ljusbryter, dette er vel kanske på 5 Watt, er inta sikker på styrken. Langtidsparkeringen lyser helt uavhengig av vanlig parkljus og har egen bryter på venstre side av rattet, og er utstyrt med egen liten pære (lampa kansje på svensk?)på 2 watt tror jeg. Kansje greit visst man skal en uke til syden,hehe :D
Holder nå på å montera lister lljus etc. etter lakkering av bilen min.

P.S Bilder kommer :D

MVH

Ståle
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Tidlig 58 mod.

Post by Amazon »

Har varit inne på din sida och tittat på din Amazon. Verkar som att du har fått bra ordning på den, ser riktigt fin ut. Vore kul om du kunde ta och lägga in lite bilder i den här tråden också.
Volvo P1200VB 1958
ståle
Posts: 38
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:37 pm

Re: Tidlig 58 mod.

Post by ståle »

Hei, og Mange Takk for hyggelig tilbakemld., jo Amazonen er blitt ganske ok den, jeg er i hvertfall fornøyd med den. Er nok ikke like mange NOS deler på denne som det du har klart å samle til den flotte Amazonen din,skal bli spennende å følge med når du setter igang på den. :D
Skulle gjerne lagt ut bilder av bilen min her på tråden,men jeg får det bare ikke til,kansje jeg skal få litt hjelp av noen som er litt mer datakyndig enn meg :roll:

MVH

Ståle
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Tidlig 58 mod.

Post by A-masen »

Du behöver inte vara speciellt datakunnig. På den här sidan: http://forumbilder.se/ har du en enkel och användarvänlig bildsida. Du sparar dina bilder på din dator, gärna redigerade med ljus och beskärning om det behövs. Sedan går du in på sidan och följer anvisningarna, som knappast är svåra. Du får en länk som du klistrar in i ditt inlägg. När inlägget öppnas på forumet ligger din bild där.
ståle
Posts: 38
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:37 pm

Re: Tidlig 58 mod.

Post by ståle »

Image
ståle
Posts: 38
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:37 pm

Re: Tidlig 58 mod.

Post by ståle »

Image

Mina 2 Volvoer lufter seg en tidlig vårdag
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Tidlig 58 mod.

Post by Amazon »

Snyggt. Skulle vara kul med lite mer detaljerade bilder på Amazonen, gärna på inredning och i motorrum.
Volvo P1200VB 1958
ståle
Posts: 38
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:37 pm

Re: Tidlig 58 mod.

Post by ståle »

Image
Image

Hei!
Her er noen bilder av innredning,foran i bilen er det nye trekk både på dører og seter! Dører bak og baksetet har de orginale trekkene fra 1958,det er ingen hull i dem og de er veldig fine,ganske utrolig etter 54 år :D

Bilder av motor etc. kommer

MVH
Ståle
ståle
Posts: 38
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:37 pm

Re: Tidlig 58 mod.

Post by ståle »

Mer bilder

Image

Orginal matta fra 1958, hel og pen
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Tidlig 58 mod.

Post by Amazon »

Se där ja, första versionen av Amazon inredning med V märke i baksätet och på växelknoppen. Lite andra färger än vad jag har. Riktigt snyggt. Men är du säker på att du ska ha breda bakhorn? Har du bara bytt ut själva tyget på den främre delen av inredningen eller är gallonen också ny? Tycker den ser ut att vara original och det är ju kul i så fall.
Volvo P1200VB 1958
ståle
Posts: 38
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:37 pm

Re: Tidlig 58 mod.

Post by ståle »

Hei Igjen!

Nei, jeg er ikke sikker på dette,vet for lite om det, bilen har chassinr.8286 og er vel en såkalt tidlig 58. kan jo være at disse hornene er byttet en gang i tiden,vet inte,har jo gått noen tiår siden denne var ny,hehe :D Kansje noen her på forumet som vet sikkert når volvo byttet på storleken ang. hornen?

Skal få ordnet noen bilder av motor også en annen kveld!

MVH
Ståle
ståle
Posts: 38
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:37 pm

Re: Tidlig 58 mod.

Post by ståle »

Motorrommet
Image
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Tidlig 58 mod.

Post by Amazon »

Ser fint ut. Huvudbromscylindern ser ut att vara utbytt mot en senare modell. Är det Trico vakuumspolning du har?
Volvo P1200VB 1958
ståle
Posts: 38
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:37 pm

Re: Tidlig 58 mod.

Post by ståle »

Takk for det, dårlig foto, tatt med mobil!
Ja hovedbremscylinder er nok byttet en gang i tiden,er ikke gjort av meg. Er Trico vacumspyling ja,rundglassbeholder som står i firkantet behloder,vet ikke om dette er orginalt heller??

MVH
Ståle :D
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Tidlig 58 mod.

Post by Amazon »

Jo det skulle jag tro jag har också en fyrkantig hållare till min runda bytta
Volvo P1200VB 1958
Post Reply