Spacers

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Amma64
Posts: 58
Joined: Mon Jan 17, 2005 4:06 pm
Location: Nässjö
Contact:

Spacers

Post by Amma64 »

Hejsan.
det nalkas vår...
jag har kollat runt här nu och försökt få fram vad som gäller när man vill ha andra fälgar på sin Amazon.
jag har 4st 17\" 5*112 ET 35 liggandes.
skulle gärna vilja ha lite tips på hur jag ska få dom att passa..
Bolt On Spacers är det någon som har det på sin amazon?och hur funkar det i så fall?
någon som har annan info gällande det här....vill ju att det ska passa...inte bara få dit dom :lol:
tacksam för svar
kombi 67

älskade saknade, 2dörras 64, 4dörras 66
amahemi
Posts: 21
Joined: Tue Mar 01, 2005 3:22 pm

Post by amahemi »

funkar med att bara lägga mellan en spacer platta som är lagom tjock går att köpa universal för under 100lappen
har amazon a-traktor
Amma64
Posts: 58
Joined: Mon Jan 17, 2005 4:06 pm
Location: Nässjö
Contact:

Post by Amma64 »

tack för snabbt svar amahemi...
vart kan man köpa sådana??
vad är lagom tjock då??
ändrar ju inte bultcirkeln med bara en spacer platta!??!
kombi 67

älskade saknade, 2dörras 64, 4dörras 66
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

De där fälgarna har helt fel spårvidd och bultcirkel. De spacers som vissa här på forumet använder för att montera \"chiptrims-plastspoiler-baslåde-dekaltrim-stora\" ( ;) ) aluminiumfälgar på sina kära amazoner är något som bultas fast i navet och som flyttar fälgen till rätt position (så att den spårvidd man [och SBP!] vill ha uppnås) samt att rätt bultcirkel för fälgen ges. :)

Ingenting du kan köpa över disk utan det måste du låta en mekanisk verkstad tillverka. :shock:

Lösa universalspacer-plattor kan du köpa hos vilken fälgfirma som helst. Se till att mönstret tillåter 5 x 4,5\" bultcirkel och att de inte är för tjocka så att det inte blir något kvar av hjulbultarna att fästa muttern i. Dessa är altså helt ointressanta om du ska försöka bulta dit dina 17\" alufälgar med 5 x 112mm bultcirkel! :roll:
Post Reply