ammakillen wrote:snyggt jobbat,kommer bli fin bil när du är klar jag gjorde likadant med en amma 62a i början av 90 talet
byggde en egen vagga den blev dock inte helt orginal,annan motor inredning lack,
sålde bilen efter att ha haft den två år efter renoveringen,tyvärr hamna den i fel händer efter en del ägarbyte
såg den på blocket för nåt år sen kände igen regnr DPD 353 den var helt slut,och den blev skrot
tråkigt det där, därför man aldrig skall sälja ett projekt man lagt ner tid och själ i
123GT wrote:Instämmer angående arbetsställningen...Amazonfacket måste vara överlyckliga !
Ser lite kexigt ut här o där...men inte så farligt mycket...eller ? Vad kommer du att tvätta med ?
/ sven
golvet och balkarna är i princip felfritt enbart ytrost på stora ytor + något litet hål .
däremot ska jag byta båda sandplåtarna , trösklarna, hundbenen, torpedplåtar, framskärmsbalkar med plåt sen finns det lite att göra på reservhjulsbaljan
ska tvätta med petroliumbaserad kallavfettning och trasa
volvo1968 wrote:Såg ju bra fin ut i golv ändå, är ju trots allt en nästan 50 år gammal Svensk bil som gått på saltiga vägar till och från
Avundsjuk på ditt fina jobb på detaljer Och sjukt avundsjuk på din stiliga hemmabyggda vagga
sant =)
Tackar så mycket . var inte så knepigt att bygga vaggan igentligen så har man bara tillgång till svets och borrmaskin och vinkelslip så kan man göra det
Snyggt jobbat! Men du vet att det är ett hål i mitten på baljan va? (Antar att det är för avrinning eller så, och är det någonstans i bagaget som vattnet lär samlas så är det i baljan.)
granfot wrote:Snyggt jobbat! Men du vet att det är ett hål i mitten på baljan va? (Antar att det är för avrinning eller så, och är det någonstans i bagaget som vattnet lär samlas så är det i baljan.)
tackar =) jo det vet jag men tänkte göra det när jag svetsat klart hela baljan visade sig att jag fick byta mer plåt än som syns på bilderna var lövtunt på vissa ställen så det gick inte att svetsa i det