Heinan´s Amazon -65 projekt

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Ragga-zonen
Posts: 49
Joined: Tue Oct 14, 2008 4:37 pm
Location: Hässleholm

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Ragga-zonen »

Riktigt nice.. du kommer ju någonstans igemfört med vissa andra.. :( jag önskar att jag hade haft lite mer tid till min motor renovering.. :/ men men det kommer väl får jag hoppas..
ditt bygegr kommer att bli riktigt bra.. hoppas på en uppdatering snart såa tt man kan kolla vidare på ditt bygge.. tummen upp till dig fortsätt så som du gör.. :D komemr att bli nice!.. :D
Gud som haver b18 kär, se på mig som gasglad är, vart jag än i värden vänder, ska jag lämna svarta ränner!
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Moroten »

Tackar för kommentarerna! :)

Idag var jag ute och portade lite på toppen :wink: Men sen hände det som inte skulle hända igen, jag fick metallspån i ögat som verkar sitta, fast den här gången är det ca 15 st små bitar istället för en. Så imorrn blir det att åka in till ögonsjukhuset så dom får ta bort skiten... Fasen, hur försiktig måste man vara när inte ens de nya glasögonen fungerar.

Kommer med bilder när toppen är klar :)

//Victor
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Rappel »

Moroten wrote:Tackar för kommentarerna! :)

Idag var jag ute och portade lite på toppen :wink: Men sen hände det som inte skulle hända igen, jag fick metallspån i ögat som verkar sitta, fast den här gången är det ca 15 st små bitar istället för en. Så imorrn blir det att åka in till ögonsjukhuset så dom får ta bort skiten... Fasen, hur försiktig måste man vara när inte ens de nya glasögonen fungerar.

Kommer med bilder när toppen är klar :)

//Victor
ajaj har själv varit med om de där! dock var den med vinkelslip och självklart så kör man utan glasögon och får en glödande spånbit i ögat som bränner fast! hur dom tog var en mardröm! liten kniv och ett mindre verktyg som du använder när du portar toppen :? :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Moroten »

Rappel wrote: ajaj har själv varit med om de där! dock var den med vinkelslip och självklart så kör man utan glasögon och får en glödande spånbit i ögat som bränner fast! hur dom tog var en mardröm! liten kniv och ett mindre verktyg som du använder när du portar toppen :? :wink:
Ja, fast jag har ju använt skyddsglasögon båda gångerna :? Men idag ser jag inga bitar i ögat så det verkar som ögat rensat ut det själv över natten vilket känns skönt så man kanske slipper sitta och vänta i 4 timmar på att få bitarna urslipade!

//Victor
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Shift »

Moroten wrote:
Rappel wrote: ajaj har själv varit med om de där! dock var den med vinkelslip och självklart så kör man utan glasögon och får en glödande spånbit i ögat som bränner fast! hur dom tog var en mardröm! liten kniv och ett mindre verktyg som du använder när du portar toppen :? :wink:
Ja, fast jag har ju använt skyddsglasögon båda gångerna :? Men idag ser jag inga bitar i ögat så det verkar som ögat rensat ut det själv över natten vilket känns skönt så man kanske slipper sitta och vänta i 4 timmar på att få bitarna urslipade!

//Victor
Två polare gick i flera dagar med flisor i ögonen utan att de märkte något, för de hade satt sig så djupt i ögat.
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Moroten »

Shift wrote:Två polare gick i flera dagar med flisor i ögonen utan att de märkte något, för de hade satt sig så djupt i ögat.
Ajdå, låter inte bra :? Hur fick dom reda på att de hade skit i ögonen?
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Rappel »

Moroten wrote:
Shift wrote:Två polare gick i flera dagar med flisor i ögonen utan att de märkte något, för de hade satt sig så djupt i ögat.
Ajdå, låter inte bra :? Hur fick dom reda på att de hade skit i ögonen?
samma här jag hade nog flisan i ögat 4dagar! sen blev de rinigt som satan och då for jag till vårdcentalen och då sa dom att de var på tiden att jag kom in! :shock: flisan rostar sen är man blind eller delvis! vet även en som inte tog ut flisan alls och de var dummt då han är förlamad i halva ansiktet :? :shock: jag tycker du borde gå till vårdcentalen de brukar gå ganska fort där! de är ju bra att skölja ögat med sånt där salt vatten eller va de nu är :?
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Moroten »

Rappel wrote:samma här jag hade nog flisan i ögat 4dagar! sen blev de rinigt som satan och då for jag till vårdcentalen och då sa dom att de var på tiden att jag kom in! :shock: flisan rostar sen är man blind eller delvis! vet även en som inte tog ut flisan alls och de var dummt då han är förlamad i halva ansiktet :? :shock: jag tycker du borde gå till vårdcentalen de brukar gå ganska fort där! de är ju bra att skölja ögat med sånt där salt vatten eller va de nu är :?
Hmm, låter inte så bra, jag kanske får ta mig till sjukhuset i alla fall då!
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Moroten »

Var ute och portade toppen idag, med skidglasögon, och här är resultatet :wink:

Image

Image

//Victor
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Moroten »

Idag fick jag hem toppen så nu ska den bara portas upp så kommer det nog bli en hyfsad topp att köra med! :)

Har också köpt en M400 låda som jag ska försöka få dit så man kan ha långspaken kvar! :wink: Har också köpt lite grejer från cvi som förhoppningsvis kommer i veckan.

Image

Image

//Victor
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Moroten »

Har portat och blästrat av toppen nu, så nu ska den målas och ventilerna ska dit :wink:

Image
Blästrat

Image
Portat

Image
Gamla 50-öringar kommer till användning :wink:

//Victor
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Moroten »

Hann gå ut och måla toppen en sväng!

Image

//Victor
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by hero »

Snyyyyggt 8)

Själv har jag nästan (!) tröttnat på min bil.. Fick igång lite motivation igen när jag läste din tråd igen.
Praise the Lowered
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by Moroten »

Tackar! :)

Liten update :wink:

Image
Toppen klar

Image
Fyra lager med färg fick det bli

Image
Startmotorn blästrad och lackad

Image
M400 lådan jag fick hem igår med lock från M40, ska bara borra tre hål i locked så ska det funka bra :wink:

Det var allt för denna gång

//Victor
boxen
Posts: 80
Joined: Tue Feb 27, 2007 10:11 pm
Location: Finland

Re: Heinan´s Amazon -65 projekt

Post by boxen »

Plåtarbetet ser ju också här bra ut. Mycket att svetsa ännu? Måst läsa hela tråden sen när jag kommer till motor delen på min bil så man kanske lär sig något nytt.
bruksbil volvo 480 och 245
sommarbil amazon 70
projekt amazon 69 och 66
Post Reply