Page 2 of 2

Re: B20 nostalgt turbo kit dynotestas i sävar

Posted: Sun Mar 03, 2013 4:42 pm
by jens gustavsson
det vore intressant att ta del av den informationen janne.

jag ska läsa på lite så kan vi snacka e rörs teorier här sen :)

mvh jens

Re: B20 nostalgt turbo kit dynotestas i sävar

Posted: Thu Mar 07, 2013 10:39 pm
by J.Lundin_
Efter en del letande i pappershögarna så hittade jag äntligen det mer än 30 år gamla papperet :D :D

Emulsionsrören är grupperade efter deras fysiska mått dvs. dom har samma yttre mått, därefter är dom listade efter hur många lufthål dom har dvs. hur stor luftinblandning dom ger. Så ju längre till höger dom står desto magrare blandning ger dom.

F4, F20, F3, F5, F2, F1

F10, F12

F8, F7

F11, F9, F15, F16

F17 (används vid körning med alkohol)

F19, F14

F6

Det här var dom rör som var tillgängliga i slutet av 70-talet, idag finns det betydligt fler att välja mellan. Numer finns det också tabeller på hur rören ser ut så man kan ganska enkelt komplettera min lista med dessa nya rör