Re: Bilmotor går best kald
Posted: Sat Mar 16, 2013 6:59 pm
Ny manifold ble anskaffet:
Så fikk jeg tatt meg av den nye manifolden. Den ble først slipt med drill og steiner det hvor det var rust, men det var noen porer som irriterte. Men jeg hadde vel latt dem gå. Men en tekstmelding fra 445 gjorde det enkelt. Han kunne sandblåse den. Et tilbud man ikke kan si nei til.
Så ble den skikkelig fin og så gikk jeg over med Ferrobet for å nøytralisere overflaten og ev. avsløre dypere porer. Men det så fint ut.
Spylte med den og kanalene med vann, men det er uproblematisk...
Det var ikke tegn til feil, sprekker og annet med denne manifolden.
Den var dessverre utstyrt med millimetergjenger på manifoldbolter og forgasser, men det skal jeg tåle..
Et til:
Etter en lunk i stuetemperatur fikk den lakk på seg:
Denne ble brukt:
Manifolden ble planet med en stor fil under kontroll med linjal og søkerblad.
Så får vi se da.....
Så fikk jeg tatt meg av den nye manifolden. Den ble først slipt med drill og steiner det hvor det var rust, men det var noen porer som irriterte. Men jeg hadde vel latt dem gå. Men en tekstmelding fra 445 gjorde det enkelt. Han kunne sandblåse den. Et tilbud man ikke kan si nei til.
Så ble den skikkelig fin og så gikk jeg over med Ferrobet for å nøytralisere overflaten og ev. avsløre dypere porer. Men det så fint ut.
Spylte med den og kanalene med vann, men det er uproblematisk...
Det var ikke tegn til feil, sprekker og annet med denne manifolden.
Den var dessverre utstyrt med millimetergjenger på manifoldbolter og forgasser, men det skal jeg tåle..
Et til:
Etter en lunk i stuetemperatur fikk den lakk på seg:
Denne ble brukt:
Manifolden ble planet med en stor fil under kontroll med linjal og søkerblad.
Så får vi se da.....