Bagageluckelås som inte vill som jag vill

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Vad bra att det löste sig! :-)

Jag hade ett inlägg på gång om hur du kunde göra för att komma in annars men servern strulade så att jag inte kunde posta inlägg när jag hade skrivit klart.

Du kan ju altså montera bort bakljussarg/bakljusglas/bakljusreflektor utifrån. Reflektorn är skruvad med två små små stjärnskruvar, en på till höger och en till vänster av reflektorn. Sedan puttar man in reflektorn i skuffen och bör kunna komma åt bagagehandtag och låsanordning från insidan genom att sticka in armen så långt som möjligt i hålet där reflektorn satt.

Genom att sedan lossa skuffhandtag och låsanordning inifrån kan man få upp luckan utan att dyrka/förstöra låset.

Här ser du hur bagagehandtag/låsanordning är konstruerad.

Sprängskiss bakluckehandtag - http://www.gcp.se
alpine91
Posts: 33
Joined: Thu Mar 04, 2004 12:13 am

Post by alpine91 »

Nu har jag kollat märket på stereon. Den är av märket Sanyo och är jävligt fräsch. Passade även på att kolla hur högtalaren ovanför hatthyllan va fastsatt. Den satt med skruv och mutter så den vägen hade varit svår att komma till bakluckelåset. I synnerhet då bagaget e fullt med grejer.
Återkommer senare vad som fanns där...

Känner mig som en pojke på hjulafton..

8)
alpine91
Posts: 33
Joined: Thu Mar 04, 2004 12:13 am

Post by alpine91 »

Bagaget innehöll ett par vinterdäck, ett reservdäck som aldrig ser ut att va använt (diagonaldäck), en gulf reservdunk i plåt och originalverktyg.

8)
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Kul! Behåll prylarna! Sånna tillbehör måste bara få följa med bilen i fortsättningen också! Du får väl se till och lägga upp lite bilder på objektet snart. :)

Nu skall min egen amazon få komma ut ur garaget och tvättas av försiktigt samt vaxas. Sedan blir det en härlig tur i vårsolen hoppas jag. :D
Amazon combi 67
Posts: 15
Joined: Wed Nov 17, 2004 12:34 am
Location: Göteborg

Re:

Post by Amazon combi 67 »

Handtagen som satt där fanns nog bara på tidigare årsmodeller. Fram till 1961 tror jag att det var. Det är möjligt att det kom tillbaka senare men jag har inget på min 1964:a.

Hej har en combi från 67 och där har jag handtag på pasagerarsidan vet inte om det är orginal eller inte. :lol:
OdinsEngel
Posts: 63
Joined: Sat Nov 06, 2004 8:32 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Re:

Post by OdinsEngel »

D59471 wrote:Handtagen som satt där fanns nog bara på tidigare årsmodeller. Fram till 1961 tror jag att det var. Det är möjligt att det kom tillbaka senare men jag har inget på min 1964:a.
´

Jag har ett handtag där på min 66:a.
Oh yeah! Vilka former!
Post Reply