Janssons amazon 66a !!!

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

Visst ska rattnav till Willys Jeep även gå på Amazon? :oops:

Tycker du borde häva dit nå snyggare stolar dock. :wink:
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Post by olman »

Ska i en röd orginalinredning lite senare .. Så stolarna får sitta kvar så länge bara.
22134 VF
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

Fint. :D
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Post by olman »

Varit ganska nyttig idag om man få berömma sej själv. Nu står bilen på hjulen igen o är provkörd med gott resultat. Ska besikta på den på tisdag och se om besikningsfarbrorn blir nöjd. Har dock blivit en del lösningar på problem som jag inte är nöjd med. Men ska ju besiktas på tisdag så lite genvägar fick det bli som naturligtvis ska åtgärdas senare. Hur som helst nu funkar precis allt i alla fall. Tyvärr inga bilder men kommer senare efter besiktningen.
22134 VF
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Post by olman »

Då var första besiktningen avklarad med amazonen i min ägo.. Gick igenom med blankt papper o goda vitsord om underedet.
Dock lyckades besiktningsmannen ställa till det på slutet. Skulle kolla co halten o det visade sej att den var för hög. Då skulle han justera den på förgasaren o lyckades vrida munstycket i botten med resultatet att bilen till slut dog och inte gick att starta igen . Fick ingen bensin. Så vad tror ni har munstycket fastnat på något vis när han drog det i botten. Hjälper inte att skruva upp det igen. Han fick sina fiskar varma efter det kan jag lova. Kunde ju skruvat lite försiktigt i stället för att dra det i botten. Får ta isär förgasaren i morgon o kika på problemet. Dock mycket nöjd med det blanka pappret. Tar tacksamt emot förslag på vad som kan ha hänt med förgasaren o hur man fixar det !
Last edited by olman on Tue Apr 10, 2007 7:42 pm, edited 1 time in total.
22134 VF
Rille
Posts: 55
Joined: Fri Apr 06, 2007 12:33 pm
Location: Ljungby
Contact:

Post by Rille »

Grattis till den lyckade besiktningen och lycka till med förgasare =)
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Grattis :!: :D

Munstycket har säkert bara hängt sig så prova att pilla/trycka det neråt igen men pilla inte i hålet med något vasst.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Post by olman »

Allt frid o fröjd igen bilen går som den ska efter en rengöring av förgasaren. Hadde dock en oljeläcka i framkant på motorn o det var ju inte så konstigt.
Image
Åtgärdat under dagen i alla fall.
Image
Så nu kan man ta tag i sånt jag tycker är kul tex bilel o få snygga till förra ägarens små råttbon av sladdar. Fixa tillbaks till orginal inredning och plocka i lite options .
22134 VF
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Post by Danne_Sthlm »

Med Options menar du din \"Speciella\" Instrumentbräda?
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Post by olman »

Får se om den kommer i senare men tvivlar på det. Nu ska elsystemet få sej en riktig översyn till att börja med . Kan nog bli en varvräknare på brädan med, har ju en ligger. Ett fälgbyte ligger rätt i tiden med. Byggde mej en sån här idag,den har ju fått mycket lovord här på forumet.
Image
Så en bonusbild från hundarnas premiärdopp idag .
Image
22134 VF
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

Fin Hund :D
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Post by olman »

Fick till en smidig inbyggnad av transistortändningen. Bara hål för kabelgenomföringen som fattas . Hittade en perfekt låda på CO .
Image
22134 VF
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Post by Danne_Sthlm »

Om du löser det snyggt så kommer det se ut som om det var orginal monterat.
SNYGGT! :D
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Post by olman »

Har idag fått lite gjort på bilen. Fått på lite fälgar o tvättat av den.
Image
Monterade transistortändningen provisoriskt för att kolla så det funka som det skulle. Vilket det gjorde, är riktigt nöjd med resultatet.
En bild till .
Image
Ska börja med elen så det blir ordning på den nu och fixa till inredningen.
22134 VF
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Post by olman »

Har nu äntligen fått tag i en komplett orginal inredning med dörrsidor o allt i rätt färg. Ska bli skönt att få ur stolarna som sitter i även om man sitter riktigt bra i dom. Men dom förstör helhetsintrycket med dom höga nackstöden. Ser inget bra ut alls. Nu är det mattbiten kvar att lösa men först ska det i 8mm filtmattor i hela kupen för ljudisoleringens skull. Får ta lite nya bilder nästa vecka när inredningen kommit på plats.
22134 VF
Post Reply