kroma själv

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: kroma själv

Post by QV »

Om ingen vänlig själ svara dig så kan jag kolla upp det i helgen. Men jag tror att efter ev riktning så är det "bara" att slipa och sedan polera innan förkoppring. Förmodar att man måste polera efter förkoppringen också men det beror på vilket resultat man vill ha. Den jag kommer att fråga i helgen (om du inte får svar innan) har en polertrissa på en pelare och en pressening runt om.... där står han och fixar alla delar innan han går åter till kromfirman. (Denna person använder inte förkoppring eftersom den firman han använder inte kan göra det).

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: kroma själv

Post by sotarn »

Tackar så mycket QV det vore väldigt bussigt av dig som sagt tack till alla som har gett mig tips o ideer. Skall sedan lägga upp bilder på hur min kofångare blir + hur jag går tillväga med poleringen. skall lämna kofångarna för avkromning i morgon. Är nyfiken på hur resultatet blir :mrgreen: .
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: kroma själv

Post by Rappel »

låter intressant de här :) du fick inte veta nå pris på va själva kromningen skulle gå lös på?
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: kroma själv

Post by sotarn »

Hejsan. Jodå jag har fått pris på både avkromningen o kromningen. Avkromningen för två kofångare med horn skulle gå lös på 1000 kr och kromningen för (två) kofångare skulle gå på 1500 kr(dock är inte riktigt 100 på om det var priset för båda kofångare men jag är ganska säkert på att det var för båda).Får dock påminna om att jag gör slipning o poleringen själv :? .
Post Reply