Mätare på plats
Hemmagjort t-kors för oljetryck...
Bildbevis på att den startar.. Kolla varvmätaren
Firade provstarten genom att sätta i dessa 2 granar
Ungefär så här ser det ut just nu... Jämför mot dom första bilderna så ser det ju lite trevligare ut nu.. Obsarvera min snygga blå vacumslang jag satte dit...
Har fått förgasarstrul trots att den är genomgången.. Får plocka isär den en gång till!
Skulle det mot förmodan visa sig att jag inte får orginal förgasare till å funka så kanske man ska testa med dubbla su istället!
Har 2st liggandes nerplockade i en kartong.. som förövrigt kostade hela 200kr inkl grenrör
Dyrt, jag vet...
Nån i närheten som har en 123 ignition man kan få låna å testa med??? Så man kan utesluta tändningen åtminstående! Fördelaren är ju inte i direkt bästa skick.. Å hitta en utan glapp med intakta nockar har visat sig vara lite svårt!
Började på ett projekt med å försöka bygga ihop en brytarlös fördelare med hallgivare från 240.. Funkade inte så där jättebra. Men har inte gett upp det än.. Har en fördelare från en s--b som kanske kan agera donator också
funderar på att åka ut till skroten å kika litegrann och se om dom har nåt "bra å ha prylar" till dom här gamla bilarna
Har funderat litegranna på att "styla" till den lite med lite fetare däck också.. Dom däcken som sitter på är nog bortåt 20år gamla, och börjar nog bli lite hårda! Tänkte slakta ett par 740 fägar och flytta över fälgbanan på ett par amazon centrum, för att på så vis få ett par KPZ fälgar... Jo jag vet, kpz är 5,5" och 740 är 6" men den lilla skillnaden kommer nog inte å synas!
Billigare än å försöka få tag på färdiga fälgar kommer det å bli åtminstående
Samtidigt som det blir lättare å få tag på billiga däck också
Skulle det visa sig vara för jobbigt å få till det med "pirat" fälgar på det sättet, så kanske man lånar dom här
Från den andra amazonen... Taskig mobil bild, jag vet, men fälgarna är så läckra på en röd amazon