Min Amazon -69:a

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Fick göra egna fästen till prydnadslisterna, kostar ju 21kr styck så blir ju en del. Tack jorbra för tipset på din sida. Gjorda i rostfritt såklart ;-)
Image
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Min Amazon -69:a

Post by 123GT »

Snyggt jobbat !!!
cooljb wrote:Fick göra egna fästen till prydnadslisterna, kostar ju 21kr styck så blir ju en del. Tack jorbra för tipset på din sida. Gjorda i rostfritt såklart ;-)
...såklart det blev rostfritt ! :D Har du börjat montera och funkar de som du tänkt ?
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Hehe ja en självklarhet ;-) ne inte provat än men blir snart så återkommer
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Image
Var ju tvungen att beta dem med för skojs skull ;-)
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Fronten ditsatt och bilen får känna på lite frisk luft :-) ska gå på och polera i veckan.
Image
Image
Image
Image
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Min Amazon -69:a

Post by 123GT »

Ser ju kanonfint ut på bilderna, snyggt jobbat ! Lite skillnad mot de första bilderna på bilen ! :D Nu är det "bara resten kvar" i återmonteringen. Minns inte om du har skrivit nått, men siktar du på körbar bil till sommaren 2012 ?
/ sven
cooljb wrote:Image
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

hehehe ja de e ju lite skillnad...vet inte om jag hinner till nästa sommar men vill ha hunnit att lacka resten typ huv,baklucka,skärmar och dörrar. ok motorn ska ev ha hunnit komma i, men har ingen direkt deadline.
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Min Amazon -69:a

Post by pvfreak »

Har läst igenom din tråd och kan bara säga att jag är grymt imponerad av ditt arbete med bilen. :D
cooljb wrote:då var det dax för mig att lägga in mitt lilla projekt,,,
Hmm... så litet blev det ju inte. :lol: Keep up the good work!
Får hoppas att detta funkar som en spark i röven på en själv, så man kommer igång med det egna projektet. :lol:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
AmazonB20A
Posts: 50
Joined: Mon Aug 22, 2011 3:05 pm
Location: Utanför Borås

Re: Min Amazon -69:a

Post by AmazonB20A »

Har nu följt ditt projekt ett tag och blir mycket imponerad. Själv håller jag på och samlar kraft och slits med hur omfattande renovering jag själv skall göra på en "syster" eller "bror" till din bil. Min Amazon -69:a är exakt likadan som din (kanske några veckor yngre med tanke på chassinummer). Jag inser att jag nog inte skulle bli nöjd om jag inte kopierar din insats, men inser att man får ligga i ordentligt för att nå sådant fint resultat. Det jag behöver göra är att byta skärmkanter bak, plocka av framskärmar och rädda dem för framtiden pga. ytrost på insidan samt byta plåt på dörrarnas nederkant. Kommer jag bara igång, får jag nog lägga upp en egen tråd.
Skall bli spännande och se din lack efter att du polerat den. Väntar med stort intresse. Skriv gärna och berätta vad du använder för material till din polering och även våtslipningen du gjort, sånt har man användning för och är till stor hjälp. /Kämpa på!
Medlem 7770 i Svenska Volvo Amazonklubben
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

tackar tackar!!! roligt att höra. släng nu upp en tråd om din bil så vi kan följa den. ska polera idag så vi får se hur resultatet blir, få återkomma med mer info senare.
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Grrrrrrrr!!!!!!! Märkte att jag fått nyans skillnader mellan det gamla jag lackat inne i motorum, inne mot utsidan. Klurade länge vad det kunde vara så jag åkte ner till lackfirman, och efter ett tag så såg vi på gamla fakturer att jag fått först färgkod 042 carlifornia vit och nu sist kod 42 carlifornia vit. Så grymt tråkigt men vad göra??? Inne kommer ju ändå inte synas efter klädsen men men.
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Skrynkel lack sen på med rätt kulör ;-) blev nice tycker jag
Image
Image
Stefan L
Posts: 40
Joined: Mon Sep 26, 2005 10:47 pm

Re: Min Amazon -69:a

Post by Stefan L »

Det ser bra ut med skrynkellacken. Var fick du tag på denna? Grundfärg? Tillvägagångssätt? Jag funderar själv på att göra detta i vinter och har inte lyckats hitta grå skrynkellack. Har du hittat rätt grå nyans att lägga på? Jag antar att det ska vara en matt eller halvmatt färg och att man får lägga på ganska tunt för att inte fylla ut skrynkelmönstret.
Kumlamazon
Posts: 22
Joined: Thu Oct 20, 2011 4:24 pm

Re: Min Amazon -69:a

Post by Kumlamazon »

Intressant att se att någon håller på med samma jobb som jag. Har just tagit bort den gamla krymplacken. Det gick mycket snabbt med BIOkleen Färgbort. All färg gick bort över natten. Tänk att något som heter något med BIO var så verkningsfullt. Men, hur gör du för att få fast plastlinserna på krymplackad plåt? Krymplacken blir väl ganska tjock. Får du fästyta nog att limma linserna i plåten? Bortpillade gamla linser på två lager ny lack ger ju mindre material att limma på. Du kan väl inte ha hittat nya linser?

Antar att du hittade den svarta krymplacken på något Customföretag. Ska besöka ett sådant nästa vecka. Av bilden att döma verkar strukturen vara något grövre än den originalgrå. Det får man nog godta.

/Åke
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

hej grabbs! har inte pillat dit linserna än så får se hur jag gör,,, man kan nog spaya lite mindre än vad jag gjorde så får man kanske mindre skrynkel? om nån har någon bra färgkod till den matta lacken så släng gärna upp det här :-)
Post Reply