Heros' Amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heros' Amazon

Post by Rappel »

haha hel sköna filmer hero :Dmen vart har du lagt stoor sata fläsk fälgarna? :D
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re: Heros' Amazon

Post by Rogge »

härlig film!

fan man längtar ju tillbaka till när man va på gotland (enda gången hitills) kanske ta en tur med 145an dit nästa år? :) så du kan visa lite trevliga ställen :)
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Jag gillar mina småhjul jag med ändå. Det är inte alls som att jag föraktar varken dem eller alla som kör med dem.
Men fläskhjulen ligger förtillfället hemma i skåne. Får se vad som händer med dem..

Men du Rogge, har du missat att jag är tillbaka från Kalkatraz? Jag har ju besiktat bilen i både Malmö och Trelleborg nu, och sen flyttar jag till jönköping :P
Men det betyder ju inte att du inte kan köra till gotland, och det betyder ju inte att jag inte kan köra dit jag heller ;)


Men!
Bad news........
Tyckte det var lite väl mycket bensinlukt i bilen idag. Öppnar bagageluckan och ser att reservdunken ligger ner. Helvete, är allt jag får fram..
Image

det såg inte rätt ut på marken..
Image

Tanken
Image


2½ liter bensin har runnit ut..
Mattan är som ost...
Image


Jag vet inte vad jag ska göra.. Jag som var så glad för det här med besiktningen och allt..
Måste jag ta ur tanken nu och lägga ny isolering/packning mellan kaross och tank?
Måste jag lägga nya bitumenpapper?.. Så här blir det när man petar på dem...
Image



Att bromsarna inte tar bra för att de är gamla kan jag ta.. men det här...
är bara skit...
:cry:

always look on the bright side of life....
Praise the Lowered
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Okidoki. Jag gick kanske ner mig lite väl mycket när bensinen rann ut.. Kanske för att där låg lite saker som blev lite sura. Däribland en telefon katalog från Örebro-området ifrån 1969 som var tänkt att ligga och "skräpa" inne i bilen..
Men det jag var så orolig för var om bitumenplattorna skulle härda igen eller inte, för att jag trodde balansen i dem hade ändrats när de kom i kontakt med bensinen. Men det verkar som att de härdar "rätt så bra"...
Men bagagerumsmattan kommer aldrig vara vad den en gång varit :(


Idag blev det en liten fotosession idag med Bror.. Det testades 50mm objektiv.

Image

Image

Image


Hårt liv att vara fotograf.. alla möjliga konstiga ställningar man måste ha för att få till bra kort. :)

Image


Charge!
Praise the Lowered
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Heros' Amazon

Post by Uffe »

Du är jävlig med kameran. Kul att se!

Jag känner igen mig gällande ditt missöde i bagaget. För antal år sedan hade jag precis hämtat ut en ny tjänstebil. Laddade bagaget med all typ av limmer, tätningsmedel och annat som har med mitt jobb att göra. Bland annat ställde jag in ett nytt riktigt jävla bra rengöringsmedel i en 10-liters dunk. Den välte!! Jag hade detta överallt i bagaget och så gott som all plast, gummimatta, lister smälte ihop till en go gegga. Men, hellre smeten i en ny trist tjänstebil än i Ammazonen, såklart :cry:
Amazon 1957
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heros' Amazon

Post by Rappel »

gryma bilder hero! får man fråga va för systemare ni använde er av? :)
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Heros' Amazon

Post by Cornelia »

hero wrote:Okidoki. Jag gick kanske ner mig lite väl mycket när bensinen rann ut.. Kanske för att där låg lite saker som blev lite sura. Däribland en telefon katalog från Örebro-området ifrån 1969 som var tänkt att ligga och "skräpa" inne i bilen..
Charge!

Blir du glad om du får några Femina från 64 av mig? De kan också ligga och skräpa...... :D

Jag blir iallafall glad när jag ser dina bilder, de är sååååå snygga!
/tina
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Tack Ulf o Rappel!
Denna gången var det dock bror som var i farten. Han har blivit riktigt bra på det där. Eftersom mina pengar inte räckt till en vettig kamera sitter jag mest och redigerar och "fuskar" till bilderna. ;)

Kameran på de tre sepiabilderna är en Canon EOS 40D. Objektivet som användes var sedan ett Canon EF 50/1.8 II.
Bilderna är tagna i RAW och sedan redigerade i pshp CS3.
Sista bilden är tagen med en vanlig digitalkamera, Lumix LX2. Så inget "direkt" dyrt hifi där inte. :P

Här är en bild tagen med Lumixen som jag snabbredigerade innan idag

Image
Har inte rätt "djup" i bilden än, så ta den inte alltför seriöst. :p

Haha tack Tina! Ska jag ta och skicka över högupplösta bilder till dig som vanligt? ;)
Praise the Lowered
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Heros' Amazon

Post by Rappel »

haha hero du får gärna skicka till mig igen :D :D är de inte en eos 400D du menar? :) syrran är också fotgraf och har en eos 400D hon är riktigt dukig. mvg i foto när hon gick ut så hon är en jag KOMMER att anlita när min amazon är klar haha :D
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skilling
Posts: 11
Joined: Sun Aug 10, 2008 11:38 am
Location: Ronneby Blekinge!

Re: Heros' Amazon

Post by Skilling »

Mattorna stelnar nog till gjorde samma misstag en gång i min bruks hink (244:a) mattorna var som snor men efter nån vecka var dom som vanligt igen. Däremot luktade det som ett raffinaderi i skuffen :wink:
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

Re: Heros' Amazon

Post by roberth »

Otroligt fina bilder hero! Djupt imponerande! :shock:
Snyggt med kort skärpedjup, blir väldigt proffsigt!
Fina sepiatoner oxå!
Ser ut som du klonat bort något på "mittenbilden", till höger om backspegeln?

Tack för inspirationen.
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Hej alla!

En kort och snabb update. Flytt och problem med internet kan få de mesta saker att inte klaffa.
Bilen mår rätt bra. Ville dock bråka med mig idag och inte starta direkt.

Men hursomhelst, flytt var det ja. Welcome to Jönköping!

Image


Image
Hallelujah, praise the lowered ;)





återkommer när jag har nått intressant att säga :P
Mattan är tillbaka till sitt vanliga stela jag, dock försvann lite bitar, så den är inte lika hel längre. :/


Tata!
Praise the Lowered
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Heros' Amazon

Post by alfert »

Det siste bildet der var stilig! Det er de andre også, for all del...
Godt å høre at mattan har stivnet igjen da! Og at bilen mår bra... :P
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Minielk
Posts: 149
Joined: Sat May 27, 2006 5:43 pm
Location: Lund, men Övik är hemma

Re: Heros' Amazon

Post by Minielk »

Ja tusan, sista bilden måste vara trixad på nåt vis. Ser ni den vackra ljuspelaren som går från bilen upp mot himmelen? Grymt vackra bilder hero, du borde trycka upp någon på fet, fet canvas, fototapet eller något. Jag blir så sugen på en bra kamera och en massa tid för att lära mig fota.
P13134, 1964, skifferblå.

Volvo Amazon - En fröjd för ögat och balsam för själen. Musik för örat och värk för högerhälen.
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Heros' Amazon

Post by einar- »

Är det lite photoshop inblandat i sista bilden eller har gud ett så gott öga till amazoner :P
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Post Reply