Har gjort litt arbeid på bilen i dag og. Etter litt research på forumet bestemte jeg meg for å gå i gang med chromlistene under siderutene.
10 år uten chromlister skulle snart få en slutt...
Flaks at de gamle festene enda satt fast i chromlisten. Kunne da se hva som er opp og ned.
Det gikk veldig bra å feste de. Hadde litt Tectyl bak.
Det gikk veldig lett å trykke listene på plass. Hektet listen først under og trykket deretter inn oppe.
Til og med "121-emblemet" fikk sin gamle plassering igjen
Det kjennes bra å endelig få dette gjort etter så mange år.
JRO
1965 Amazon 2d sedan i Norge.
Re: 1965 Amazon 2d sedan i Norge.
Kanonsnyggt med putsade stötfångare, stor skillnad med hornen på plats. Verkligen en fin bil!
Bra jobbat!
Bra jobbat!
Re: 1965 Amazon 2d sedan i Norge.
Kan bara instämma med peoa + snyggt med emblem och list!!!
/sven
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.
Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Re: 1965 Amazon 2d sedan i Norge.
Takk for hyggelige ord! Det gir økt motivasjon for å drive videre.
Har ikke hatt EU-kontroll siden 2009 så på mandag var det dags å dra på kontroll. Resultatet var 2 anmerkninger. Senkefjærene må inn i vognkortet (ja det er rigid i Norge). Det andre var å skifte øvre bærekule foran venstre. Ellers ingen anmerkninger.
Fikk byttet bærekule i dag morges. Fikk kun tak i ny type så jeg måtte bytte bærebroen også. Skal bytte bærebroen på høyre også slik at det er lettere å få nye deler når den bærekulen også må skiftes i fremtiden.
I tillegg utførtes hjulstilling, som må dokumenteres for å få godkjent sekningssatsen. Vi er ikke kloke her i Norge... Men men, det gikk greit. Camber var utenfor grenseverdiene så ved å ta bort 2 tynne shims på høyresiden kom denne innenfor. Toe-in var altfor mye så denne ble justert til ca 2 mm. Caster var bra. Bildene viser sekvensen fra start til slutt. Øverst på bildene er caster, camber i senter og toe-in nederst.
Har også eksperimentert litt med hulromsskydd. Prøvde Biltemas linoljebaserte spray i dørene og diverse andre steder på bilen hvor det er tilløp til rust.
Spørsmål: kanten under den ene døren er veldig dårlig. Hva bør jeg gjøre for å utbedre denne rusten? Må jeg rett og slett skifte ut hele den nedre delenmed en slik svetsdel fra feks VP? Legger ved bilde av både hulromsskydd og rustskade under døren. Samt litt andre bilder.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har ikke hatt EU-kontroll siden 2009 så på mandag var det dags å dra på kontroll. Resultatet var 2 anmerkninger. Senkefjærene må inn i vognkortet (ja det er rigid i Norge). Det andre var å skifte øvre bærekule foran venstre. Ellers ingen anmerkninger.
Fikk byttet bærekule i dag morges. Fikk kun tak i ny type så jeg måtte bytte bærebroen også. Skal bytte bærebroen på høyre også slik at det er lettere å få nye deler når den bærekulen også må skiftes i fremtiden.
I tillegg utførtes hjulstilling, som må dokumenteres for å få godkjent sekningssatsen. Vi er ikke kloke her i Norge... Men men, det gikk greit. Camber var utenfor grenseverdiene så ved å ta bort 2 tynne shims på høyresiden kom denne innenfor. Toe-in var altfor mye så denne ble justert til ca 2 mm. Caster var bra. Bildene viser sekvensen fra start til slutt. Øverst på bildene er caster, camber i senter og toe-in nederst.
Har også eksperimentert litt med hulromsskydd. Prøvde Biltemas linoljebaserte spray i dørene og diverse andre steder på bilen hvor det er tilløp til rust.
Spørsmål: kanten under den ene døren er veldig dårlig. Hva bør jeg gjøre for å utbedre denne rusten? Må jeg rett og slett skifte ut hele den nedre delenmed en slik svetsdel fra feks VP? Legger ved bilde av både hulromsskydd og rustskade under døren. Samt litt andre bilder.
Sent from my iPhone using Tapatalk