Amazon projekt

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Det går aldeles utmärkt att tvätta bort kalkfläckar i badrummet med ättika. Luktar inget vidare men funkar kanon.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Skurin
Posts: 30
Joined: Sun Oct 01, 2006 2:56 pm
Location: Finland

Post by Skurin »

Hittade felet igår det var en ett veck slangen som går till värmepaketet :oops: Farsans en kompis som har hafft många amazoner komm å tittade på amazonerna igår, han sade att han hade några delar som jag kunde få. Effter en stund komm han till baka med fyra låder med delar :D Tex fönster, dörrhandtag, bagageluckehandtag, bakljus mm. Idag skulle han komma med en B20 motor som var uppborrad till 2,3 liter, å ett topplock som var portat å planat :D
klemenz
Posts: 50
Joined: Sat Sep 17, 2005 10:48 am

Post by klemenz »

tycker att du ska loppa ihop länkarna på \"dörrhandtaget så att det står utåt å e fast :twisted: vore jävligt fräck om du toppar de med en kedje ratt också :lol:
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

Skurin wrote:Hittade felet igår det var en ett veck slangen som går till värmepaketet :oops: Farsans en kompis som har hafft många amazoner komm å tittade på amazonerna igår, han sade att han hade några delar som jag kunde få. Effter en stund komm han till baka med fyra låder med delar :D Tex fönster, dörrhandtag, bagageluckehandtag, bakljus mm. Idag skulle han komma med en B20 motor som var uppborrad till 2,3 liter, å ett topplock som var portat å planat :D
B20 går bara att borra till 93 mm det vill säga ca 2,2L.Är den B20:in du ska få på 2,3 L så är den förmodligen också strokad och då är det ju en riktig värstingmotor.Den MÅSTE du lägga upp bilder och info på.
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Skurin
Posts: 30
Joined: Sun Oct 01, 2006 2:56 pm
Location: Finland

Re:

Post by Skurin »

klemenz wrote:tycker att du ska loppa ihop länkarna på "dörrhandtaget så att det står utåt å e fast :twisted: vore jävligt fräck om du toppar de med en kedje ratt också :lol:
jag tänker ta bort kedjorna å lägger dit orginal handtagen som jag har fått :wink:
jag vet inte så mycket om motorn men den hade kokat en gång så de blir att byta kolvringar i den, jag har beställt ett motor stativ från biltema, håppas att den håller bättre än allt annat skit de har
Croner
Posts: 70
Joined: Sun Jul 23, 2006 4:18 am

Post by Croner »

Såg ju grymm ut med all ytrost ju :D
Skurin
Posts: 30
Joined: Sun Oct 01, 2006 2:56 pm
Location: Finland

Re:

Post by Skurin »

Croner wrote:Såg ju grymm ut med all ytrost ju :D
jåå den såg grymm ut då, börjar nästan ångra mej att jag slipade den :?
Image
har slipat å spacklat lite, tagit bort kedjorna som var dörr handtag, har där orginal handtagen men vet fan inte hur jag ska låsa dörrarna :?:
Image
M41 lådan jag fick med när jag köpte bilen, skall sätta den i projektet
Image
motorn som jag fått, ca. 140-170hp trodde förra ägaren
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Vad jag kan se så är det en M-46 från en 240 :roll:

Kul insug!!! med stående IDA eller vad de heter :D
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

Jepp, det är en M46.
Men om den ändå passar på B20n så vill jag bara gratulera. Då har du fått tag i en mycket ovanlig kåpa som är eftersökt! :shock:
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
Skurin
Posts: 30
Joined: Sun Oct 01, 2006 2:56 pm
Location: Finland

Post by Skurin »

ok, vad är det för skilnad på M41 å M46? vilka är bättre?
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

M46 är den modernare lite stadigare låda som sitter i 240, 740 m.fl...
Två olika lådor i grunden.
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

M46 sitter också i turbobilarna så det är betydligt hållbarare än M41.
Tilläggas kan att M47:an (manuel 5:a) inte fanns i turbobilarna då den inte tålde vridet.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Skurin
Posts: 30
Joined: Sun Oct 01, 2006 2:56 pm
Location: Finland

Post by Skurin »

Var å tittade på växel lådan idag, bultmönstret på sprängkåpan passade till B20 men lådan kommer att luta, ska den göra det?
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

då är det en \"vanlig\" sprängkåpa på lådan, alltså avsedd för B21/23/230

det går att ändra på det, finns nån tråd under transmission om det.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

Hasse63 wrote:M46 sitter också i turbobilarna så det är betydligt hållbarare än M41.
Turbobilar kan ha en annan od-enhet än vanliga (äldre) m46 som ofta har j-typ.
Cpt Tuttle wrote:Två olika lådor i grunden.
Mjaa de är upbyggda på i stort sett samma sätt men m45-47 har lite andra (kraftigare) mått på ingående delar, den största skillnaden är nog valet av lagring på bottenstocken.
Det är nog mer rätt att m45/46/47 är en vidareutveckling av den äldre m40/41 lådan.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply