Brytarlös tändning?
-
- Posts: 446
- Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
- Location: Umeå
- Contact:
Re:
Har du fått grejjerna?? Jag fick instruktioner men de har jag förlagt eller så kom det bort när jag flyttade från studentboendet. Det är fyra kabelhål i kortet.Frenell wrote:aha okej..men skriver när jag fått grejerna ...det följde inte med nån anvisning?
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
-
- Posts: 446
- Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
- Location: Umeå
- Contact:
http://www.svebry.se/ gå in där och kolla där fins det kopplings shema
-
- Posts: 446
- Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
- Location: Umeå
- Contact:
-
- Posts: 446
- Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
- Location: Umeå
- Contact:
Jag köpte också denna sats. Tog en kvart att montera och bilen startade direkt och gick som en klocka utan misständningar på tomgång (vilket är väldigt tacksamt när man kör automat). Gassvaret blev det en enorm skillnad på med en riktig synkning av suarna och denna tändning! Prisvärd sats.
Nu återstår bara att gjuta in kortet i en låda så att det blir 100% vattentätt!
Nu återstår bara att gjuta in kortet i en låda så att det blir 100% vattentätt!
Re:
Vad gör den här byggsatsten egentligen?foffe wrote:Jag köpte också denna sats. Tog en kvart att montera och bilen startade direkt och gick som en klocka utan misständningar på tomgång (vilket är väldigt tacksamt när man kör automat). Gassvaret blev det en enorm skillnad på med en riktig synkning av suarna och denna tändning! Prisvärd sats.
Nu återstår bara att gjuta in kortet i en låda så att det blir 100% vattentätt!
Ersätter bara kondensatorn eller?
Jag tänke byta ut alla mina tänddelar förutom spolen, kanske köpa en sån där byggsats med?
Är det förresten normalt att man får stötar av fördelaren?
Den ska väl vara isolerad?
-
- Posts: 45
- Joined: Sat May 21, 2005 4:00 pm
Hörde efter med VP och de brytarlösa system som de säljer samt även högeffekttändspolen är av märket Pertronix, d.v.s. Ignitor tändsystem och Flame-Thrower tändspole 40 000 volt och 3,0 Ohm.Tänkte bara fråga ifall det är någon som har testat det brytarlösa tändsystemet som vp autoparts säljer?
Vad tycker ni i så fall om det systemet?
Har inte provat dessa själv men Ignitor sägs ju vara ett bra brytarlöst system. Har inte hört något om deras tändspolar. Någon annan som har erfarenhet av Flame-Thrower?
Lyfter denna tråd ytterligare en gång...
Blev lite inspirerad av alla lovord om transistortändnigen från vellemans så jag köpte en byggsats i veckan.
Har lött ihop allt på kortet (jobbar inom elektronikbranchen) o dragit de fyra kablarna som jag tror det ska vara...
Men bilen startar inte!!! Känns knäckande när man ändå jobbar med kretskort hela dagarna....
Vad gör jag för fel???
Det enda jag blir lite fundersam över är hur kablarna ska kopplas till tändspolen... I min bil sitter det bara EN anslutning på toppen av spolen (ger 12V när jag vrider på tändningen...)
Eller måste jag in under instrumentbrädan o dra en kabel direkt från tändningslåset???
Var sitter egentligen PLUS o MINUS på tändspolen???
DETTA ÄR KNÄCKANDE... Trodde jag kunde något om elektronik men jag börjar tvivla!!!
Något klargörande tips?????
////Roberth
Blev lite inspirerad av alla lovord om transistortändnigen från vellemans så jag köpte en byggsats i veckan.
Har lött ihop allt på kortet (jobbar inom elektronikbranchen) o dragit de fyra kablarna som jag tror det ska vara...
Men bilen startar inte!!! Känns knäckande när man ändå jobbar med kretskort hela dagarna....
Vad gör jag för fel???
Det enda jag blir lite fundersam över är hur kablarna ska kopplas till tändspolen... I min bil sitter det bara EN anslutning på toppen av spolen (ger 12V när jag vrider på tändningen...)
Eller måste jag in under instrumentbrädan o dra en kabel direkt från tändningslåset???
Var sitter egentligen PLUS o MINUS på tändspolen???
DETTA ÄR KNÄCKANDE... Trodde jag kunde något om elektronik men jag börjar tvivla!!!
Något klargörande tips?????
////Roberth