Page 5 of 8

Posted: Wed Dec 14, 2005 9:18 pm
by Frenell
aha okej..men skriver när jag fått grejerna:wink: ...det följde inte med nån anvisning?

Re:

Posted: Sun Jan 01, 2006 6:50 pm
by Spilloljan
Frenell wrote:aha okej..men skriver när jag fått grejerna:wink: ...det följde inte med nån anvisning?
Har du fått grejjerna?? :wink: Jag fick instruktioner men de har jag förlagt eller så kom det bort när jag flyttade från studentboendet. Det är fyra kabelhål i kortet.

Posted: Sun Jan 01, 2006 7:10 pm
by Frenell
dom har inte kommit än :?

Posted: Sun Jan 01, 2006 7:32 pm
by Spilloljan
Jaha ok, jaja det är ju egentligen ingen panik att få tag på studs.

Posted: Sat Jan 07, 2006 12:27 am
by Frenell
nu är det moterat :D och vist vart det skillnad kan jag säga :D

Posted: Sat Jan 07, 2006 12:28 am
by Frenell
http://www.svebry.se/ gå in där och kolla där fins det kopplings shema :wink:

Posted: Mon Jan 09, 2006 8:50 pm
by Spilloljan
Äntligen! Nu vet jag vad som skall göras på gamm 240:n i helgen! Tackar så mycket för tipset!

Posted: Mon Jan 09, 2006 11:00 pm
by Frenell
det var så lite så..det vart bra skilnad på gassvaret och så varva den mkt mera kan ja lova :D

Posted: Tue Jan 10, 2006 9:51 pm
by Spilloljan
Jasså det lät bra det! Det lär ska upplevas!

Posted: Tue Feb 28, 2006 3:40 pm
by foffe
Jag köpte också denna sats. Tog en kvart att montera och bilen startade direkt och gick som en klocka utan misständningar på tomgång (vilket är väldigt tacksamt när man kör automat). Gassvaret blev det en enorm skillnad på med en riktig synkning av suarna och denna tändning! Prisvärd sats.
Nu återstår bara att gjuta in kortet i en låda så att det blir 100% vattentätt!

Re:

Posted: Mon Jul 10, 2006 5:48 pm
by JKron
foffe wrote:Jag köpte också denna sats. Tog en kvart att montera och bilen startade direkt och gick som en klocka utan misständningar på tomgång (vilket är väldigt tacksamt när man kör automat). Gassvaret blev det en enorm skillnad på med en riktig synkning av suarna och denna tändning! Prisvärd sats.
Nu återstår bara att gjuta in kortet i en låda så att det blir 100% vattentätt!
:roll: Vad gör den här byggsatsten egentligen?
Ersätter bara kondensatorn eller?
Jag tänke byta ut alla mina tänddelar förutom spolen, kanske köpa en sån där byggsats med?

Är det förresten normalt att man får stötar av fördelaren?
Den ska väl vara isolerad?

Posted: Mon Jul 10, 2006 8:52 pm
by b20
HEJ
Tänkte bara fråga ifall det är någon som har testat det brytarlösa tändsystemet som vp autoparts säljer?
Vad tycker ni i så fall om det systemet?

Posted: Fri Jul 21, 2006 9:34 pm
by b20
HEJ!
Undrar ifall den här modellen är ett brytarlöst tändsystem han som sålde systmet skrev att det var ett elektroniskt tändsystem?
Är det ett bra system? Tacksam för svar!

Modell:Mobelec, Electroni Ignition , Model E20

Posted: Tue Jul 25, 2006 9:27 am
by Nybörjaren
Tänkte bara fråga ifall det är någon som har testat det brytarlösa tändsystemet som vp autoparts säljer?
Vad tycker ni i så fall om det systemet?
Hörde efter med VP och de brytarlösa system som de säljer samt även högeffekttändspolen är av märket Pertronix, d.v.s. Ignitor tändsystem och Flame-Thrower tändspole 40 000 volt och 3,0 Ohm.

Har inte provat dessa själv men Ignitor sägs ju vara ett bra brytarlöst system. Har inte hört något om deras tändspolar. Någon annan som har erfarenhet av Flame-Thrower?

Posted: Thu Aug 17, 2006 8:38 pm
by roberth
Lyfter denna tråd ytterligare en gång...
Blev lite inspirerad av alla lovord om transistortändnigen från vellemans så jag köpte en byggsats i veckan.

Har lött ihop allt på kortet (jobbar inom elektronikbranchen) o dragit de fyra kablarna som jag tror det ska vara...
Men bilen startar inte!!! Känns knäckande när man ändå jobbar med kretskort hela dagarna....
Vad gör jag för fel???

Det enda jag blir lite fundersam över är hur kablarna ska kopplas till tändspolen... I min bil sitter det bara EN anslutning på toppen av spolen (ger 12V när jag vrider på tändningen...)
Eller måste jag in under instrumentbrädan o dra en kabel direkt från tändningslåset???
Var sitter egentligen PLUS o MINUS på tändspolen???
DETTA ÄR KNÄCKANDE... Trodde jag kunde något om elektronik men jag börjar tvivla!!!
Något klargörande tips?????

////Roberth