1970 Amazon prosjekt
Siste del av trykkrøret ble montert nå i helga! Og spent som jeg var, klarte jeg ikke å dy meg for å vri om tenningen Mest for nysgjerrighets skyld!
Vil motoren poffe til og dermed vise tegn til mulig liv? Kanskje... Kanskje ikke....
Hva om alt er dødt??
Eller... Hva om den starter? Nehhh det kan man ikke forvente av en motor som har stått stille i flere år og med faktorer som løst og ødelagt fordelerlokk og helt uinstilt tenning og en nyoppkobla hjerne gjort av en 18åring... Noe MÅ jo være litt galt
Men som sagt så var det morro å dreie rundt motoren en gang og... :o dermed smalt den igang med et brak! Lyden av raklete og upresis tomgang var som musikk i mine ører der å da I tilegg fikk låten en ekstra vri siden sist jeg hørte en b20... Nemlig DET heftige turbosuset i fronten der
Vrei fort av tenninga og tilbake sto en meget lykkelig kar
B20`n er en utrolig motor! Aboslutt ingenting er innstilt men likvel startet den med en eneste gang!! Det er sånt det står respekt av!
Vil motoren poffe til og dermed vise tegn til mulig liv? Kanskje... Kanskje ikke....
Hva om alt er dødt??
Eller... Hva om den starter? Nehhh det kan man ikke forvente av en motor som har stått stille i flere år og med faktorer som løst og ødelagt fordelerlokk og helt uinstilt tenning og en nyoppkobla hjerne gjort av en 18åring... Noe MÅ jo være litt galt
Men som sagt så var det morro å dreie rundt motoren en gang og... :o dermed smalt den igang med et brak! Lyden av raklete og upresis tomgang var som musikk i mine ører der å da I tilegg fikk låten en ekstra vri siden sist jeg hørte en b20... Nemlig DET heftige turbosuset i fronten der
Vrei fort av tenninga og tilbake sto en meget lykkelig kar
B20`n er en utrolig motor! Aboslutt ingenting er innstilt men likvel startet den med en eneste gang!! Det er sånt det står respekt av!
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
Re:
Holder da på, men det er vanskelig Det ene problemet avløser det andre! Har skiftet pakninger under både dysene og holderne pga lekkasje!Aggro wrote:skjer det noe her Robban?
eller er det full gang på skolen?
Bilen fikk for mye bensin også og det viste seg at drivstoffsregulatoren var tett! Dermed ble ikke pumpetrykket regulert og det ble bare surret!
Fikset alt dette, og skulle starte opp igjen og da rant det en blanding av bensin og olje ut fra blokka! Peilet olje og da viste det seg at blokka var full av bensin
Sjønner ingenting
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
Byt bensinpumpen.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Re:
Jeg benytter en elektrisk pumpe som var med motoren (142GL) Du trodde kanskje jeg kjørte med mekanisk pumpe?Lars Bd wrote:Byt bensinpumpen.
Tusen takk! Angående melodien så ble det iallefall ikke den jeg håpet på da jeg kjøpte den (ville ha låta fra Charger`n på dukes of hazard )J_I_M wrote:fan vad frän va äre för melodi till kompressorhornen?
Tror den jeg har heter la cucaracha....
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
Re:
okeyy... du får gärna lägga upp mer bilder på bilen dixie tutan den du har är ju frän som fan fast la cucaracha är ju en klassikerRobban wrote:Tusen takk! Angående melodien så ble det iallefall ikke den jeg håpet på da jeg kjøpte den (ville ha låta fra Charger`n på dukes of hazard )J_I_M wrote:fan vad frän va äre för melodi till kompressorhornen?
Tror den jeg har heter la cucaracha....
Volvo Duett -65 Kustom A-traktor
Volvo 244 -84 Vardagsbilen
Volvo 244 -79 Skattesmitaren
Volvo 244 -84 Vardagsbilen
Volvo 244 -79 Skattesmitaren
Akkurat nå er det lite forandring i og med at den har stått slik lenge nå og jeg ikke rekker å jobbe så mye med den (går skole og er kun hjemme i helgene)okeyy... du får gärna lägga upp mer bilder på bilen dixie tutan den du har är ju frän som fan fast la cucaracha är ju en klassiker
Men blir det forandringer, tar jeg nok et par bilder
Jepp melodien er bra nok for meg den
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
OKEY DA ER TURBOMOTORN LAGT PÅ IS INNTIL VIDERE
NY MOTOR: DEN GAMLE B20A`en SOM SATT I BILEN ORGINALT
Jepp da ble jeg lei av å plages med turbomotor og vil derfor gå over den gamle A-motoren slik at jeg får en kjørbar bil til våren Jeg akter ikke å stå i garasjen å panikkmekke for å få til kjørbar bil mens sommer-sesongen 2008 raser forbi!!!
Turbomotoren blir et langtidsprosjekt! Muligens Megasquirt... Who knows?
Iallefall! Orginalmotoren var en sliten traver med blåst toppakning og knekt topploksbolt i blokka. Stempelringene var dårlige og motoren måtte få litt omtanke!
Orginale B20A motoren med ettermonterte SU-gassere:
Her er blokka børstet ren for løs lakk. Sylinderløpene er honet og topploksbolten er boret ut og det er montert løsgjenge. Alt er gjort på motorverksted.
Toppen:
Toppen ble planet! Også det gjort på motorverksted!
Motoren og toppen ferdig lakkert
Og til sist et lite gjensyn med bilen
Neste blir å slipe inn ventilene i toppen
Alltid moro med komentarer folkens
NY MOTOR: DEN GAMLE B20A`en SOM SATT I BILEN ORGINALT
Jepp da ble jeg lei av å plages med turbomotor og vil derfor gå over den gamle A-motoren slik at jeg får en kjørbar bil til våren Jeg akter ikke å stå i garasjen å panikkmekke for å få til kjørbar bil mens sommer-sesongen 2008 raser forbi!!!
Turbomotoren blir et langtidsprosjekt! Muligens Megasquirt... Who knows?
Iallefall! Orginalmotoren var en sliten traver med blåst toppakning og knekt topploksbolt i blokka. Stempelringene var dårlige og motoren måtte få litt omtanke!
Orginale B20A motoren med ettermonterte SU-gassere:
Her er blokka børstet ren for løs lakk. Sylinderløpene er honet og topploksbolten er boret ut og det er montert løsgjenge. Alt er gjort på motorverksted.
Toppen:
Toppen ble planet! Også det gjort på motorverksted!
Motoren og toppen ferdig lakkert
Og til sist et lite gjensyn med bilen
Neste blir å slipe inn ventilene i toppen
Alltid moro med komentarer folkens
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
-
- Posts: 933
- Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
- Location: Näsum
Re:
Amazonsport wrote:Tuff bil du har.. Ja jag tycker du är inne på rätt väg, få den körbar för de behöver rulla för att må bra..
J_I_M wrote:ser bra ut din bil är så jävla grym
Takk for fine komentarer Ja som sagt så får man prioritere å få bilen på veien førs å fremst! Turbo`n kan komme senerejolle wrote:Feita amazon, kjipt med alle problemene! Har kjøpt ein sjøl no Robin, du husker meg vel fra tempo-forumet. En 69' modell, b20. Hils rullebamsen din.
Husker deg ja jolle! Du få lage deg et liten post me bilder å prosjektering(?) her du også da veitdu
Men her kommer flere bilder av mitt orginalprosjekt
Kjøpte nye ram og veiv lager:
....For de gamle så mye slik ut:
Nye ramlager montert! Som perler på en snor
Her er veiva og kammen montert! Så var det bare å gjøre klart for montering av stempel og råder!
Plukket istykker disse og rengjorde alt grundig før nye ringer ble montert! Litt innsausing med motorolje så var også dette klart for å smekkes på plass nede i blokka!
Litt raushet med oljen så var det bare å sette dem i! Brukte et par biter av en bensinslange for å ikke ripe opp noe + sånn stempelringsverktøy for å klemme sammen ringene!
Neste gang: Montering av topplokk!
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
Re:
Tusen takk Alltid moro å få positive komentarer!OrreBorre wrote:blir fint!
Her har jeg montert på topplokket og oljekåpa! Kåpa ble foresten veldig fin etter en runde med sånn stålull med såpe i!
Neste gang: Turbo`n åker ut! Og orginale B20`en blir komplett (det er målet ialfall)
For livets glade gutter går solen aldri ned;)