Bromslyse krångel

Moderatorer
Post Reply
johannes0506
Posts: 79
Joined: Thu Mar 05, 2009 6:20 pm

Bromslyse krångel

Post by johannes0506 »

hejsan det krånglar lite med mitt bromslyse, det funkar lite grann ( det lyser lite skarpare när man trycker på bromspedalen )... men inte märkvärt, så undrar vad de kan va för fel?
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Bromslyse krångel

Post by QV »

Bromsljuset delar ju lampa med bakljuset, men det skall ja vara en distinkt skillnad mellan bak- och broms-ljus.

Är det lika på båda sidor bak?
vilken bromsvätsketyp har du i? (DOT 5 eller "inte DOT5")

(Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
johannes0506
Posts: 79
Joined: Thu Mar 05, 2009 6:20 pm

Re: Bromslyse krångel

Post by johannes0506 »

QV wrote:Bromsljuset delar ju lampa med bakljuset, men det skall ja vara en distinkt skillnad mellan bak- och broms-ljus.

Är det lika på båda sidor bak?
vilken bromsvätsketyp har du i? (DOT 5 eller "inte DOT5")

(Janne
ja precis, och det blir tyvärr som sagt ingen märkbar skillnad, bara märker att de ändrar sken lite.. japp båda sidor! bromsvätska..kan de spela nån roll :D ?
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Bromslyse krångel

Post by QV »

Ja det finns obekräftade fel med DOT5 så det kan spela roll.

/Jan
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
johannes0506
Posts: 79
Joined: Thu Mar 05, 2009 6:20 pm

Re: Bromslyse krångel

Post by johannes0506 »

QV wrote:Ja det finns obekräftade fel med DOT5 så det kan spela roll.

/Jan
okej, jag vet inte riktigt men tror inte dot5, ska kolla imån, hmm vad kan annars spöka? allt möjligt antar jag..
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Bromslyse krångel

Post by QV »

Ärg i säkringsdosan, antingen runt säkringen (nr 2) eller i säkringsdosan. Kolla om bromsljuset blir mycket svagare när du tutar samtidigt.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply