Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Hugger69
Posts: 332
Joined: Mon Feb 27, 2006 11:09 am
Location: Umeå/Teg
Contact:

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Hugger69 »

Vi är många som tänker på dig i detta läge Ulf! :wink:
Din bedrift med bilen blir ju inte direkt mindre med tanke på din situation, imponerande är bara förnamnet!

Hoppas du kommer att känna dig bättre efter de nya behandlingarna!
Håkan i Umeå
- Amazon 1965 *Såld till Tyskland 2007*
- Chevrolet Camaro 1969
- Essbåten Kurre, en mahognyracer från 1937
- Rexoped Fleetline, moped från 1956
Håkans Motorsida
Min sida på Garaget.org
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Pälle »

Hoppas du blir bättre snart Uffe!
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by LABBE »

Hoppas du får prova medicinen, och att den oxå hjälper, men tills du vet ta hand om dig å familjen.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Ragge »

han har osis den gode Uffe.... verkar som han gett upp igen , för nu är det annons på diamanten !!!
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Pälle »

Ragge wrote:han har osis den gode Uffe.... verkar som han gett upp igen , för nu är det annons på diamanten !!!
Ja jag såg det, tråkigt för Uffe men hälsan får gå i första hand. Hoppas du mår bra trots allt Uffe!
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by LABBE »

Ja Uffe hur mår du nu? Fick du prova medecinen eller icke!
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Uffe »

Nej, tyvärr fick jag inte medicinen då den ännu inte är godkänd för ME. Framtiden vet man inget om. Men, jag måste nu dra ner på tempot rejält både i jobbet och privat. I detta ingår då tyvärr att göra mig av med Amazonen. När även små enkla insatser i garaget sänker mig och bilen känns som ett måste och utan glädje är det bättre att någon annan tar vid och slutför projektet. Känns skittrist när allt jobbigt plåt och slipjobb är klart. Perfekta förutsättningar för någon händig person att på kort tid få en underbar bil i sina ägor. Men visst, hade jag bara orkat slutföra hade man lätt ökat värdet 4 ggr :?
Ha det nu så bra alla goa Amazonvänner!
//Uffe

Får jag inte sålt den så får den stå kvar och invänta nya tider :)
Amazon 1957
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Ragge »

Uffe wrote: Får jag inte sålt den så får den stå kvar och invänta nya tider :)
det tyckte jag lät som en mycket bättre ide , att kunna ta det beslutet senare och på nya grunder. Anar att den inte "äter så mycket bröd, där den står" utan mest bara upptar plats för oviktigare saker (typ gräsklippare och annan skit, haha) så om ett år kan mycket ha hänt för dig och det är ljusare än på lång tid ... dååå står den ju där !! Annars lär du förlora en hel del och ha stora problem att finna en likadan .

:? bara en sjuk amazonfantasts spekulationer , och som hårdnackat vägrar sälja ur sin egen samling trots egna besvär med kropp och hälsa ...
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Pälle »

Ragge wrote:
Uffe wrote: Får jag inte sålt den så får den stå kvar och invänta nya tider :)
det tyckte jag lät som en mycket bättre ide , att kunna ta det beslutet senare och på nya grunder. Anar att den inte "äter så mycket bröd, där den står" utan mest bara upptar plats för oviktigare saker (typ gräsklippare och annan skit, haha) så om ett år kan mycket ha hänt för dig och det är ljusare än på lång tid ... dååå står den ju där !! Annars lär du förlora en hel del och ha stora problem att finna en likadan .

:? bara en sjuk amazonfantasts spekulationer , och som hårdnackat vägrar sälja ur sin egen samling trots egna besvär med kropp och hälsa ...
Jag håller med Ragge! Hoppas du har möjlighet och vilja att spara den för framtida eventualiteter. Är det någon som ska få njuta av den bilen renoverad så är det du!
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by LABBE »

Håller med föregående talare, krya på dig,
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Amazon »

Ja att sälja den nu efter allt jobb du har lagt ner verkar dumt. Den gör väl ingen skada där den står eller behöver du platsen till annat? Känns dumt att stupa precis innan mållinjen även om du inte har ork eller lust att färdigställa den just nu, kanske kommer om några månader eller år?
Volvo P1200VB 1958
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Henrik Landin »

Såg annonsen och tyckte så synd om dig, jag hoppas du får bli så pass frisk framöver att du orkar hålla på med de du tycker är kul, vad det än skulle vara.

Umgås med familj och vänner nu och krya på dig! Hade jag haft möjlighet skulle jag nästan renoverat klart Amazonen ÅT dig
Administratör
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Rappel »

kör hårt med hälsan uffe!! vi håller tummarna på de bästa!
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Uffe »

Tack skall ni ha :) Det är väl just det att man inte känner den glädjen för bilen utan bara ser problemen. I och med att ME inte har någon medicin så känns det klart svårt att tro att energin kommer tillbaks. Men, som sagt, kommer det ingen trevlig Amazonfantast (med rätt känsla) som tar vid, så blir den kvar :)
Amazon 1957
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by brorsan »

Fan vad trist att höra om din sjukdom Uffe, hoppas verkligen du blir bättre!

Men jag tror du kommer ångra dig om du säljer den! Jag vet precis vad du menar när du skriver att nöjet är borta och det bara känns som ett stort MÅSTE. Men kan man släppa det och låta den stå ett tag så tror jag glädjen kommer tillbaks :) Du har kämpat dig genom det värsta, så låt den vila tills du känner att du VILL hålla på med den igen... det är iaf mitt råd :)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
Post Reply