Val av ordförande på årsmötet

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Val av ordförande på årsmötet

Post by kim »

Hej. Jag undrar om det är någon som vet om man kan rösta på någon tex till ordförande eller kassör för
Amazonklubben när det nu snart blir årsmöte, utan att fysiskt närvara. Tex via någon fullmakt.
kim
Last edited by kim on Wed Jan 26, 2011 6:32 pm, edited 1 time in total.
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Val av ordförande på årsmötet

Post by Uffe »

Det tror jag absolut att man kan göra. Det har i alla fall jag varit med om i andra föreningar.
//Uffe
Amazon 1957
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Val av ordförande på årsmötet

Post by Cornelia »

Tyvärr står det i stadgarna att röstning inte får ske genom ombud. Paragraf 8.4, kan läsas i matrikeln på sid 31. Jag tolkar detta som att det inte kan röstas genom fullmakt till någon.
Ni kan alltid lägga in en motion om ändring av detta, läs på sid 33 i nämnda matrikel.

Det är oerhört viktigt att så många som möjligt kommer på årsmötet bl.a av denna anledning. Vi vill väl ha en bred förankring av dem vi sätter att leda klubben?

Finns det förslag på personer som är villiga att sitta i styrelsen, ta kontakt med valberedningen.
All info finns på hemsidan under kontakt längs ner på sidan.
/tina
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: Val av ordförande på årsmötet

Post by kim »

Ok tack, jag förstår. Men konstigt att den paragrafen finns med, då Amazonklubben har medlemmar
utspritt över hela landet, (världen för den delen) . Men nu vet jag.
Kim
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Val av ordförande på årsmötet

Post by Cornelia »

Som sagt, stadgar går att ändra men det måste ske enligt reglerna. Lägg in ett förslag på röstning genom ombud så får vi se vad som händer. Läs mer om detta i matrikeln.
/tina
Post Reply