Träff med B16?

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Träff med B16?

Post by Micke_ed »

Skulle det inte vara en idé att arangera en träff för bara 50-talare eller B16 Amazoner?
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Träff med B16?

Post by olleholm »

Var skulle den träffen vara nära Stockholm,då hade jag bara 46 mil att åka plus båt.Det vore en intresant träff. Mvh Olle.
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: Träff med B16?

Post by kim »

Hej Micke
Jag kommer gärna på en b16 träff. Har samma färgkomb och årgång som du.
Kim
Fika-Nicke
Posts: 25
Joined: Sun Apr 15, 2007 8:56 pm
Location: Haninge Noll-Åtta

Re: Träff med B16?

Post by Fika-Nicke »

Jag skulle oxå komma om det är runt 08-området.
mvh Nicke i haninge
Amazon -59:A bruksskick orginal.
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re: Träff med B16?

Post by Micke_ed »

olleholm wrote:Var skulle den träffen vara nära Stockholm,då hade jag bara 46 mil att åka plus båt.Det vore en intresant träff. Mvh Olle.
Bara för att jag är från den kungliga huvudstaden så behöver ju naturligtvis inte träffen vara där, vi kan ju kolla vart ifrån det kommer flest bilar, är det lika många från väst så kanske örebro är ett alternativ, eller motala... ja, ni fattar! Är det 95% 08:or så kan det ju vara smart att förlägga träffen här däremot?

Flera som är sugna?
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Träff med B16?

Post by olleholm »

Hejsan Micke!
När blir B16 träffen på ett ungefär??
Bara så den inte kolliderar med andra träffar,
skall ju boka båt så vi måste veta på förhand.
Mvh.Olle Holm tidig -57a
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re: Träff med B16?

Post by Micke_ed »

Bra frågs Olle!
Jag tänkte ju att det skulle vara ett kolektift beslut att bestämma. Jag är uppbokad första veckan i augusti. Vad sägs om att ta det på våren kanske? Innan sesongn på riktigt har dragit igång? Bara ett förslag, kom med flera, jag är ingen profet i det här!

Är det du som kommer från finland Olle?
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Träff med B16?

Post by olleholm »

Hej det är jag som bor i Finland i Jakobstad.Hade tänkt komma med fruns tidiga 57a.Passar inte veckan efter midsommarn då är det PV träff fredag till söndag i Sverige.Har redan beställt båtbiljetter till denna träff.
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re: Träff med B16?

Post by Micke_ed »

För mig fungerar det ypperligt!
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Träff med B16?

Post by olleholm »

Skulle det gå att ordna denna träff i samband med volvo marknaden i Munktorp den 29 maj,och så skulle någon ordna så vi fick en egen parkering där på rad.Har redan beställt båtbiljetter dit med min tidig 57a.Eller har någon ett bättre förslag. Mvh Olle.
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re: Träff med B16?

Post by Micke_ed »

Jag gillar iden Olle! Jag tycker personligen att det skulle vara en hitt! Några andra förslag?

Olle: skulle du i sånna fall kunna sköta kontakten med marknaden så vi får en samlad yta?
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re: Träff med B16?

Post by Micke_ed »

P.S. Vi kanske skulle anonsera efter flera tidiga bilar i amazonbladet?? D.S.
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Träff med B16?

Post by Telis »

Bra idé - beställ gärna lite material från klubben att sälja, jag har kontaktuppgifter isåfall. Kanske lite foldrar att dela ut bara ! ?
Bidrag till fika, utnyttja möjligheterna som medlem !
/Henrik
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Träff med B16?

Post by olleholm »

Jag kan nog försöka ordna så att vi får en radparkering.Jag och min kompis Uffe kommer till Munktorp på lördag kväll om bilen inte går sönder man vet ju aldrig.Skulle bli en snygg rad med bara b16 frontar,men hur många tror ni att vi blir,vore bra att veta. Mvh Olle.
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re: Träff med B16?

Post by Micke_ed »

Jadu, bra fråga... Allt mellan 2-20 bilar kanske? Ingen aning faktiskt!

Skulle vara kul med klubb grejen som Telis pratade om också? Skulle du kunna dra i dina trådar i sånna fall Telis?

Passade föresten på att kvadda min bruksbil i södra länken idag... En 3 månader gammal Mazda6 kombi. Fan vad lycklig man blir!
Post Reply