Amazon Combi -66

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
JFJ
Posts: 11
Joined: Sat Mar 05, 2011 9:20 pm
Location: Tjörn

Amazon Combi -66

Post by JFJ »

Hej

Jag är ny här på forumet. I slutet på 80-talet så hade jag en Amazon Combi -68 som fungerade som en rullande renovering, men i brist på ett bra garage och tid så blev den bara sämre och till slut så såldes den, vilket jag naturligtvis ångrat många gånger. Jag har ett tag nu försökt att få fatt i en combi med automatlåda men dom verkar inte växa på träd, så när det dök upp en annons på blocket om en manuell combi som stod så nära där jag bor att det i gick att låta bli att åka dit och titta så var det kört. Efter en titt där jag först sa nej och sedan ångrade mig efter någar dagar blev det affär. En vit -66 som endast ägts av far och son så jag är ägare nummer 3. Bilen är nerplockad men står på hjul och motorn sitter kvar i, den är blästrad och grundad. Aldrig rostlagad tidigare och det enda som finns att laga är lite småhål i hjulhus bak, i golvet, i balkarna under framskärmarna, under baklucka och kanske något mer. Trösklar och skärmkanter bak är aldrig bytta eller lagade men helt rostfria. Det följde med fyra rostfria dörrar, rostfria bakluckor, nya plåtskärmar, nytt innertak, nytt rostfritt 2" avgassytem och en hel del annat. Bilen är för övrigt komplett. Även orginal instruktionsbok, kvitto och garantipapper fanns. Nu jag vet inte riktigt vad jag skall göra med denna bil, just nu står den undanställd i vänta på att få plats i mitt garage vilket den troligtvis får fram på vårkanten. Sökandet efter en combi med automatlåda fortsätter naturligtvis. Skall åka till bilen i morgon och ta någar bilder att lägga in.

JFJ
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Amazon Combi -66

Post by Amazonsport »

Härligt, välkommen i kombi gänget.. Ska bli kul att se bilder på din bil..
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
benge57
Posts: 77
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:46 pm

Re: Amazon Combi -66

Post by benge57 »

Härligt,har själv en -66 kombi.Väntar med spänning på bilder.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazon Combi -66

Post by Ragge »

är det någon speciell årsmod av kombi automat du tänkt dig , och var i sverige bor du ???
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Amazon Combi -66

Post by 123GT »

Välkommen till forumet !

Låter som om du har ett hyfsat bra objekt att utgå ifrån ! Vad väljer du mellan....orginalrenovering eller något annat ?
Min röst faller på en orginalrenovering....fast vänta....du frågade ju inte ! :D
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
JFJ
Posts: 11
Joined: Sat Mar 05, 2011 9:20 pm
Location: Tjörn

Re: Amazon Combi -66

Post by JFJ »

Hej

Vad kul med ett forum som lever. Bilder kommer i kväll om jag kan lista ut hur man läggre in dom, det hadde säkert inte skadat med lite tips.

Jag bor på Tjörn, och någon speciell årsmodell på den tänkta automaten har jag inte planerat. Är det så att att det står en i munkedal och väntar?

Blir det en renovering så blir det absolut orginal, annars kommer den att säljas vidare. Det är ett mycket bra objekt skulle jag vilja påstå.

JFJ
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazon Combi -66

Post by Ragge »

haha nej i munkedal står det ingen kombi med automat , men väl en kombi ... sport .
Jag tänkte att eftersom du hade haft en -68 förr i tiden så gjorde jag en snabbkoll om det fanns några såna med aut , och jooo det fanns 2 st .
den ena fanns i hammenhög i simrishamn och den andra i sundbyberg i sthlm , men sedan vet jag sedan innan att det finns en kombi sport -68 i färgelanda som varit aut men nu ombyggd till man .
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazon Combi -66

Post by Ragge »

JFJ wrote:Hej

Vad kul med ett forum som lever. Bilder kommer i kväll om jag kan lista ut hur man läggre in dom, det hadde säkert inte skadat med lite tips.

JFJ
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =11&t=8997
JFJ
Posts: 11
Joined: Sat Mar 05, 2011 9:20 pm
Location: Tjörn

Re: Amazon Combi -66

Post by JFJ »

Hur kollar man vad bilarna finns?

JFJ
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazon Combi -66

Post by Ragge »

jag har ett gammalt register för att få fram olika typer av bilar , sedan jag fått fram ett reg nr går det att kolla upp ägaren via sms.
SteNor
Posts: 42
Joined: Wed Jan 14, 2009 8:27 pm
Location: Essunga

Re: Amazon Combi -66

Post by SteNor »

Ragge. Du glömde min originalare -68 Sport Automat, dock röd i dagsläget.
Hgv 62-69, orenoverad 60:a, USA-Sport -68, mfl,mfl.
JFJ
Posts: 11
Joined: Sat Mar 05, 2011 9:20 pm
Location: Tjörn

Re: Amazon Combi -66

Post by JFJ »

ok, men den är väl reggad som manuell i dagsläget?

JFJ
JFJ
Posts: 11
Joined: Sat Mar 05, 2011 9:20 pm
Location: Tjörn

Re: Amazon Combi -66

Post by JFJ »

Hej, okej jag blandade ihop inläggen lite därför lite konstig kommentar. Har varit och tagit lite bilder men vet inte hur jag skall lägga in dom, någon som kan tipsa?

JFJ
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Amazon Combi -66

Post by Hasse63 »

Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
JFJ
Posts: 11
Joined: Sat Mar 05, 2011 9:20 pm
Location: Tjörn

Re: Amazon Combi -66

Post by JFJ »

Jag är lessen men jag får inte till det med bilderna så ni får vänta tills jag fått hem lite hjälp.....

JFJ
Post Reply