Värmefläkt

Moderatorer
Post Reply
folo
Posts: 108
Joined: Fri Jan 23, 2009 4:06 pm

Värmefläkt

Post by folo »

Hej!
Jag ser ibland på blocket att värmefläktarna ser lite olika ut, så jag skule vilja fråga någon kunnig följande:
Passar de olika sorterna på Amazon -65? vilken fläkt är bästs/effektivast/tystas etc. av plåtbladen eller plastbladen, någon som kan förklara.
Tackar för svaret i förväg
/folo
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Värmefläkt

Post by QV »

På min 63'a är det en plåttrumma som agerar fläktblad.

Läste någonstans att en fläkt uppgradering är att ta en plast dito från en Saab och montera dit.

Så plast tenderar nog att vara mera verksam.

Även en renovering av säkringsdosan kan hjälpa. Efter att jag fick min dosa renoverad så är fläkten användbar även på låga farten :idea: Det var inte i går det.

/Janne

för övrigt finns det någon tråd om hur man monterar dit en 240 fläkt.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Värmefläkt

Post by Hasse63 »

Om du inte är för noga så rekommenderar jag 240-fläkt som kopplas in på läge 2 och 3. både sommar och framför allt vintertid så får man in mer luft på vindrutan och samtidigt få mer luft vid fötterna och detta gör att man får bort imman betydligt lättare än med originalfläkten som jag anser vara allt för klen.

Finns en tråd hur man bygger om utan att det syns och utan att förstöra något. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
folo
Posts: 108
Joined: Fri Jan 23, 2009 4:06 pm

Re: Värmefläkt

Post by folo »

Ok, men var hittar jag tråden ni talar om?? så jag kan se om jag förstör något på värmepaketet
/folo
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Värmefläkt

Post by QV »

Tänkte först skriva i FAQ under el men länken fungerade inte (för länkar dör när man byter från PHP2 till PHP3)

så jag fick hitta den under tipps och trix (halvvägs ner på första sidan) där sådana saker skrivs. Nu har jag fixat länken i FAQ men du kan få den här också http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... f=9&t=2526

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
folo
Posts: 108
Joined: Fri Jan 23, 2009 4:06 pm

Re: Värmefläkt

Post by folo »

Tack, QV
/folo
Post Reply