M@rQz- "el bondo"

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by Amazonsport »

Solbrillorna ligger still iaf på brädan, och det är lätt att hitta en bra plats att sticka ner parkeringsbiljetterna på med.. personligen hade jag nysit ihjäl mig för jag är dammallergiker..
Men det blir ganska snyggt ändå med toet.. :D
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by M@rQz »

Blomquist wrote:Hur bar du dig åt för att få bort inbuktningarna vid bakrutan? Dom ser ut att var borta nu.
Tycker du skall behålla den som en Amazon, tycker att det ballar ur på paintskisserna.
Snygg Cheva för övrigt.

har inte gjort nå åt de.. är nog bara bilden som spökar lite med skuggan osv

ja..får se hur pass mkt man bygger om, alla taksänkta amazoner ser ju nästan likadana ut.. gillar inte de som är "vanligt" utan vill ha nå som sticker ut mer från mängden så ja skulle vilja bygga om ganska mkt, men just nu så blir de iaf å göra ordning på den som den är.. vart de slutar vet ja inte. :roll:
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by xorox_88 »

blev porr med fluffet
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by M@rQz »

fixat inredning i bilen nu. ska lägga mex filtar över sätena, någon som vet vart ja kan få tag på filtar med blått mönster?

blev nöjd, skulle vilja få de ännu renare men med grönsåpa, diskmedel och vatten blev de inte bättre än nu.

Image

dörrsidorna ä på g

Image

fick dit lister på halva bilen.. sen gick borren av, :evil: men de blir iaf snyggare.

Image


bakluckan ska rensas!!

Image


kiss... hahaha! de va ju moget? :roll:
Image
Presley
Posts: 210
Joined: Sun Oct 03, 2010 2:52 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by Presley »

NEJ! Inte lister på den bilen :o
Allt annat är toppen, men listerna passar inte in på det stuket tycker jag...
... Men nu är det ju iofs inte min bil så gör som du vill :)
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by M@rQz »

bara svetsa igen om ja ångrar mej senare. :P har inte borrat upp alla hål heller så de blir lite lättare. de kommer bli bra med lister på bilen när den blir "klar" (enligt mej iaf) och får ett lite annat stuk. tycker nästan en amazon ser lite naken ut utan lister. vet ju inte hur mkt ja ska bygga om på denna så ja provar mej fram tills ja blir nöjd, kör undertiden... ha bilen ståendes finns inte en chans, här ä de rullande renovering som gäller!! :D
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by M@rQz »

råkade slinta en del med slipmaskinen.. fick fram dåligt svetsjobb och en orginal lack. :P har skaffat dummysökare å monterat så länge. och NEJ, bilen ser inte bra ut just nu! men de är ju endel av att köra rullande renovering oxå. :wink: tanken är att den ska få en liknande färg som orginalet med en del mirra i klarlacken. någon som kan säga vilken färgkod de är, den är mkt mörkare i bakluckan, ljus på bilderna men blir mörkare med vatten/klarlack på


Image


Image

bling*

Image

i take two custom cars please :)

Image


ja tror att fronten blir nå sånt här.. sugen är man iaf 8) man kan ju inte bygga som alla andra!

Image
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by sotarn »

Tjena :D . Måste först kommentera om vilken grym bil du skaffat 8) . Ett tips ang rengöring av stolarna,jag gjorde rent mina säten med thinner o dom blev som nya :D .Testa först på ett dolt ställe för säkerhetsskull :wink: .
Presley
Posts: 210
Joined: Sun Oct 03, 2010 2:52 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by Presley »

Det är sant, lätta grejer att ändra förstås :)

Är originalfärgen den blå?



..... OM du någongång får för dig att sälja den där kärran så finns jag på PM ;)
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by M@rQz »

Presley wrote:Det är sant, lätta grejer att ändra förstås :)

Är originalfärgen den blå?



..... OM du någongång får för dig att sälja den där kärran så finns jag på PM ;)

ja.. man är sugen på att bygga om ganska rejält, fast man vet aldrig vart de slutar. den blåa är orginal och de är den färgen som bilen ska få i slutändan fast med mirra eller miniflake.

ja.. den kommer nog kosta endel när jag säljer denna men visst OM jag en dag ska sälja denna lär du få reda på de :P
Presley
Posts: 210
Joined: Sun Oct 03, 2010 2:52 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by Presley »

Personligen håller jag nog med vad quattrod sa tidigare, att du ska försöka behålla den amazon-lik. Kommer bli grymt häftig med några små ändringar här och var.
Men som sagt, det är din bil och du gör vad du vill. Ska ju bli spännande att se vad du hittar på och hur resultatet blir hur som helst, kanske blir awesome när det väl är klart!


(...Så får väl jag återställa den mer amazon-lik sen OM du nu säljer den framöver och OM jag köper den då :roll: *host*)

Men lycka till, spännande att följa detta!
Andréamazon
Posts: 177
Joined: Wed May 19, 2010 5:58 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by Andréamazon »

nej, behåll den som den är och nån snygg lack o så :) tycker jag iaf
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by Cpt Tuttle »

Gillar skissen på ny front där... :twisted:
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
Presley
Posts: 210
Joined: Sun Oct 03, 2010 2:52 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by Presley »

Rätta mig om jag har fel. Men färgkoden är väl 96 eller 99 eftersom sista modellen gjordes i dom två blå färgerna? Jag skulle tippa på 96 :P
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQ- "amazunk" custom 1970

Post by M@rQz »

Andréamazon wrote:nej, behåll den som den är och nån snygg lack o så :) tycker jag iaf

får se hur de blir. ja tycker de skulle bli riktigt coolt å renovera den som den är samtidigt som ja tycker de ä lite tråkit.
alla taksänkta amazoner ser ju likadana ut typ, de är taksänkta, rensade på lister å annat.. typ frenschade lysen, kofångarhornsgrill å en lack som kanske sticker ut.
ja är en person som inte gillar de vanliga, därför funderar ja på hur man kan bygga om den mer men fortfarande ha kvar lite amazon känsla av den. de lockar ju dock väldigt mkt att sätta andra skärmar bak på den, typ chev 53. 8) fronten är nog egentligen ganska spikad.. antingen "orginal" eller nå liknande som på bilden ja gjorde i ms-paint.


något såhär...med eller utan 53 chev skärmar.

bilder lånat från http://rides.webshots.com/album/243148478iwynGK omgjort lite bara.

blir nog att sänka taket i bak (och bygga om) så de blir som på bilderna.

Image
Post Reply