M@rQz- "el bondo"

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: M@rQz- två custom amazoner

Post by xorox_88 »

vart skitball med scallopsena (Y) tycker du ska skänka den till mig :)
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Lemmy 121
Posts: 237
Joined: Tue Aug 11, 2009 8:31 am

Re: M@rQz- två custom amazoner

Post by Lemmy 121 »

Passade ju perfekt!
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- två custom amazoner

Post by M@rQz »

fick iväg den röda å kan nu lägga all engergi på den blå. :)
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

här va ett bra tag sen ja skrev något.

den blå "hajen" (som kompisarna kallar den) står inne i garaget just nu. har bytt drivaxel på vänster sida och ska byta de bakre hjullagret på höger.

när ja fått bilen körbar igen är de bara att sätta fart med karossen.
ska byta front, huv och vill bygga om sidorutorna.
gudu
Posts: 382
Joined: Wed Sep 29, 2010 10:53 am
Location: Kungälv

Re: M@rQz- hajen 64

Post by gudu »

Tuffa bilar. Vad är planen med Hajen? Skall du göra något mer amazonlikt eller förfina hajutseendet? Tintin i Hajsjön?

Fick du reda på något om bilens historia?
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

gudu wrote:Tuffa bilar. Vad är planen med Hajen? Skall du göra något mer amazonlikt eller förfina hajutseendet? Tintin i Hajsjön?

Fick du reda på något om bilens historia?

mina planer är att antingen sätta dit en orginal front och kapa mitten (eller kapa den som sitter) med kromad ribba "floating-bar" grill. göra sidorutorna raka igen och en orginalhuv för att få tillbaka "amazon" och lite "mercury/ ford 49 stuk"



lite historia vet ja om. byggaren är jan-erik ljung "ljungen". den ska vart me tidningen "power" någongång på 90talets början. OM NÅGON VET vilken nummer av tidningen skulle jag gärna vilja veta! :)

kommer säkert träffa på någon som kan ge mer info om bilen i sommar då ja kommer ut på vägen med den igen (efter 10 år) och börjar bruka den. :)
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

fick ur bilen ur garaget första gången sen vinterns dvala idag. har lite kvar att göra innan bes dock men snart så. :) har fixat allt utom rosten över vintern. har inte kunnat gjort de karossjobb ja vill göra (ser fortfarande rätt ful ut) och kommer nog köra runt me den som den är i sommar?? eller oxå blir de de första jag tar hand om efter bes. :)



urs för sidorutorna!!
Image


vill byta huv å grill!

Image
Gyllenberg

Re: M@rQz- hajen 64

Post by Gyllenberg »

Den är ju tokfrän/ful som den är, du vet väl att det medför otur att riva i en gammal custom? :roll:

Vars for förresten primeramazonen? Den var ju skitläcker!
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

Gyllenberg wrote:Den är ju tokfrän/ful som den är, du vet väl att det medför otur att riva i en gammal custom? :roll:

Vars for förresten primeramazonen? Den var ju skitläcker!
Känner nog att ja hellre kapar sönder denna än att börja kapa i en "original" å "förstöra" den oxå ;) kanske lite synd att bygga om en gammal custom som denna men.. En custom blir aldrig klar å ja vill ha lite personligt stil på den :)

Den röda/primade åkte nog neråt Göteborg hållet om ja inte minns helt fel?
Gyllenberg

Re: M@rQz- hajen 64

Post by Gyllenberg »

Hur går det med hajen, några uppdateringar? Ska nog ut och sätta rondellen i min ikväll och behöver inspiration från andra ;)
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

Står just nu helt still.. Har ingen svets å kan inte laga de som krävs innan bes.. Nu när sommaren närmar sej å träffarna börjat dra igång på allvar har jag panik... Vill ju köra/ bygga om!!!!
Gyllenberg

Re: M@rQz- hajen 64

Post by Gyllenberg »

Ja det börjar ju närma sig! Vart håller du till nånstans?
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

Lindesberg/ Örebro ä mina trakter :)
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

ska få hjälp å svetsa golvet på skiten här i veckan hoppas jag. har läst genom forumet lite till och från å ser att de är nåra som håller på med lite ombyggnationer (taksänkningar osv). blir riktigt inspirerad av er. är det någon här på forumet i närheten av örebro som vill hjälpa till med ombyggnationer av min bil? eller tipsa om någon som är duktig med plåt (inte så dyr, ja är en fattig man :( ) är jag tacksam. vill verkligen få ut bilen på vägarna igen! skicka gärna pm. :)
Gyllenberg

Re: M@rQz- hajen 64

Post by Gyllenberg »

Synd du ska bo så långt bort, annars hade jag gärna kunnat hjälpa till. Kan dock inte säga att jag är så erfaren med plåt direkt men det blir väl bättre ju mer man håller på
Post Reply