M@rQz- "el bondo"

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

Gyllenberg wrote:Synd du ska bo så långt bort, annars hade jag gärna kunnat hjälpa till. Kan dock inte säga att jag är så erfaren med plåt direkt men det blir väl bättre ju mer man håller på
ärs, så långt äre inte.. ta me svetsen å kom hit ;)
Gyllenberg

Re: M@rQz- hajen 64

Post by Gyllenberg »

M@rQz wrote:
Gyllenberg wrote:Synd du ska bo så långt bort, annars hade jag gärna kunnat hjälpa till. Kan dock inte säga att jag är så erfaren med plåt direkt men det blir väl bättre ju mer man håller på
ärs, så långt äre inte.. ta me svetsen å kom hit ;)
Haha tror inte chefen blir så nöjd om jag lastar svetsen i Amazon och drar till Örebro ;) Håller ju till på firman och dolar med bilen
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

du får väl göra de diskret ;)
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

här har hänt liten sen sist. har påbörjat ombyggnationen av fronten som ja har haft i plan att bygga. hade en orginal huv/ grill liggandes hemma som ja och en polare satte kapen i :) blev mer jobb än ja trode att få dit nå "orginal" liknande igen. de kommer se något bättre ut när allt är klart än de som va innan iaf :) har inte lagt in bilderna på datorn än men fixar nog de snart, för er nyfikna. :p
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

här kommer lite bilder på frontarbetet som är "under construction" om man säger så. :)

Image



Image


stort håål
Image


provade lite:)
Image


efter lite arbete satt den på plats och de fick räcka för den dagen..

Image

tyckte grillöppningen va lite för bred så vi kapade bort 5cm från den.

Image



kapade ur mittribban

Image

de senaste vi gjorde va att kapa bort övre delen av grillen och svetsa dit en plåt på huven.. har inte jätte mkt bilder på arbetet men denna duger

Image

blev en klappsänkning i bak med fjädrarna i skuffluckan åker man runt å studsar numera.

Image


kvar att göra är lite finsvets och spackling och en grill innan lackeringsarbetet kan börja.

Image


Image


Image
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by Blomquist »

Tycker det var rätt satsat att fimpa spetsgrillen, men synd att du kapade bort
mittribban i Amz-grillen. Har du tänkt dig en seriösare lösning
på fjädring vad det lider? Hydrauler? Luft?
210 -64, 223 -68
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: M@rQz- hajen 64

Post by xorox_88 »

fan va sjukt mkt bättre det blev med riktiga amazon fronten..
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

blom:
njaaa de duger å studsa runt utan fjädrar för mej ;) skulle ja haft råd me luft hade ja självklart köpt sånt! de ä ju ganska mjuka gummin på en amazon så de går fint å köra. nackdelen är väl fartgupp och grusvägar, där blir man extra-arbetare åt vägverket :)

xorrrrooox: jo de blev en redig skillnad! :) börjar likna en bil igen! blir och bygga om sidorutorna sen oxå. kan hända att man gör någe åt baken på den? kanske räcker me "rörgrill" i hålet som de egentligen ska vara?
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: M@rQz- hajen 64

Post by xorox_88 »

Rörgrill skulle funka eller typ en spindelnäts grill :D å angående baken så är den faktiskt helt okej, kanske frencha baklysena :)
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

xorox_88 wrote:Rörgrill skulle funka eller typ en spindelnäts grill :D å angående baken så är den faktiskt helt okej, kanske frencha baklysena :)

blir nog en "rörgrill" i bak på den. sitter fästen för lister i hålet. de är väl bara listerna som fattas, typ volvo 140 lister har de vart, har bara två av 5 kvar. :( fronten får en kapad kofångare och nät bakom för skydd mot kylaren. kofångare fram vet jag inte va ja ska ha.. cadillac 56 bitar? orginal passar nog inte längre skulle ja tro. skulle nog bli snyggt och frencha lysena bak :) eller hitta nå snyggare lysen?
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

är de ingen på detta forum som har en bild på bilen så som den såg ut först? skulle va kul å se hur den såg ut när den va nybyggd. om man inte träffar på byggaren (ljungen) på en kommande träff framöver?
Gyllenberg

Re: M@rQz- hajen 64

Post by Gyllenberg »

Inga bilder tyvärr men det vart ju riktigt bra med originalgrill och det. Hittade svets till slut också?
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

för första gången sedan 2000-04-28 är nu bilen besiktigad å klar för bruk! fick äntligen (3 gången gillt) genom bilen! LYCKA! :D
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz- hajen 64

Post by M@rQz »

fronten på denna ä nu "klar"! återstår ganska mkt slipjobb å spackla på den här för att få den se vettig ut.. men de orkar ja inte me nu! ska rolla den svart å köra i sommar, blir mer seriöst i vinter me flake osv :)
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: M@rQz- hajen 64

Post by Pälle »

Bilder är alltid kul att se 8)

Hur var det med grejerna jag mailade dig om? Fick du mitt sista mail?
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
Post Reply