All Swedish Meet i USA

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

All Swedish Meet i USA

Post by Rolf »

Lite bilder fran All Swedish Meet i Washington State tidigare i var. Om man skall generera sa at det en helt annan typ av entusiast som haller pa med vara bilar. Det ar oftast en aldre generation och det finns inte manga ungdomar som vill ta over. Dom vill bara halla pa med "ricers" och chip trimma!

"Fordelen" med detta ar att det finns gott om billiga bilar fortfarande men daligt med fint renoverade bilar.

Det verkar som Amazonen har minst respekt och ar oftast risigast. Man ser en del finna P-1800 och PV bilar.

En annan sak som jag har markt: Jag har hallit pa med muskelbilar och roddar sen jag flyttade hit 1982 och har alltid traffat jattetrevliga manniskor inom hot rod varlden. Jag tycker Volvo folket har ar ganska sa spanda, jag vet inte varfor...bara en observation.

I alla fall, har ar lite pix:

Image

Image

Image

Image

Image

Saab...sorry...men kul bilar

Image

Image
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: All Swedish Meet i USA

Post by Amazonsport »

Härliga bilder Rolf, jag gillar Amerikanska gammel Volvos.. Mycket bågar o snygga nr.skyltar..
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: All Swedish Meet i USA

Post by LABBE »

Nice Rolf. Varför e en gammal Volvo så snygg med era regplatar ? Kul å se saabarna oxå.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: All Swedish Meet i USA

Post by 123GT »

Tack för bilderna, Rolf ! Fina bilar... men ingen värme hos dig ännu ?
Intressant inledning och observation också ..!...kan vi ta hjälp av Dr Phil eller Oprah för att få rätsida på de inbunda VOLVO ägarna !? :lol:

/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: All Swedish Meet i USA

Post by Rolf »

123GT wrote:Tack för bilderna, Rolf ! Fina bilar... men ingen värme hos dig ännu ?
Intressant inledning och observation också ..!...kan vi ta hjälp av Dr Phil eller Oprah för att få rätsida på de inbunda VOLVO ägarna !? :lol:

/sven
Nix, ingen värme än, vi har den kallaste våren sedan dom har haft koll på det i 1944.
Jag har köpt en skärmlös 32:a Ford och har kört den två gånger sen dess. Nu skall det tydligen bli bra väder på Måndag. Ut och gasa !

Ha, ja, kanske Dr Phil kan hjälpa till ! Visst finns det en det trevligt Volvo folk, man får ju lära kanna folk efterhand, men det är en skillnad.

Kulturellt sett så kör man sin Amazon för sitt eget nöje och en fin gammel amerikanare eller rod kör man för andras glädje, så att säga. Det går inte att stanna utanför Starbucks med rodden utan att börja snacka gamla bilar, gammal som ung.

Bara observationer...inget allvarligt.
Fredrik Lofter
Posts: 528
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:00 pm
Location: Stockholm
Contact:

Re: All Swedish Meet i USA

Post by Fredrik Lofter »

Rolf wrote:Lite bilder fran All Swedish Meet i Washington State tidigare i var. Om man skall generera sa at det en helt annan typ av entusiast som haller pa med vara bilar. Det ar oftast en aldre generation och det finns inte manga ungdomar som vill ta over. Dom vill bara halla pa med "ricers" och chip trimma!

"Fordelen" med detta ar att det finns gott om billiga bilar fortfarande men daligt med fint renoverade bilar.

Det verkar som Amazonen har minst respekt och ar oftast risigast. Man ser en del finna P-1800 och PV bilar.

En annan sak som jag har markt: Jag har hallit pa med muskelbilar och roddar sen jag flyttade hit 1982 och har alltid traffat jattetrevliga manniskor inom hot rod varlden. Jag tycker Volvo folket har ar ganska sa spanda, jag vet inte varfor...bara en observation.
Intressant observation. Man kan väl generalisera lite här med och konstatera att intresset för, drivet bakom och engagemanget kring P 1800 och Volvo PV är mycket större än för Volvo Amazon. Det förvånar lite, i vart fall mig (men jag är ju rätt partisk...). Antalet besökare på volvoamazonpictures.se är t.ex. bara en bråkdel av motsvarande siffra för volvo1800pictures.com, aktiviteten på forum (inkl. detta) för Volvo Amazon är låg (mycket låg) jämfört med andra forum, osv. Inget gnäll eller så, bara en observation och ett konstaterande. Undrar varför det är så? Amazonen är ju den överlägset snyggaste och bästa bilen de lyckats knåpa ihop i Torslanda...

Mvh,

Fredrik
Volvo Amazon 121 | P131341S | 324684 | 97 | 430-595
Titta på och skicka in dina amazonbilder till http://volvoamazonpictures.se
Post Reply