Amazon -63 Projekt

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Tack för tipset!
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Amazon -62 Projekt

Post by LABBE »

finns en spray som heter fluid film. är det grymt bästa jag någonsin använt. ett ex en firma hemma fick in en slåttermaskin som stått ute ett par år, knivarna på den gick inte å rubba. spraya på fluid film sen tog dom fikarast, när dom kom till baka kunde dom vicka på nästa alla knivar dom hade släppt....... de e grejer det. vet inte om jag får tala om vilka som säljer det här ! pm. mig så skvalllrar jag
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

LABBE wrote:finns en spray som heter fluid film. är det grymt bästa jag någonsin använt. ett ex en firma hemma fick in en slåttermaskin som stått ute ett par år, knivarna på den gick inte å rubba. spraya på fluid film sen tog dom fikarast, när dom kom till baka kunde dom vicka på nästa alla knivar dom hade släppt....... de e grejer det. vet inte om jag får tala om vilka som säljer det här ! pm. mig så skvalllrar jag
Det ska jag göra, tack för tipset :)

OT: Vet inte om det kommer bli så mycket uppdatering nu, har varit på akuten hela dagen, har tydligen dragit på mig en rejäl lunginflammation :( Dom sa att jag skulle vila, men jag måste verkligen bli klar snart så jag får se om jag orkar jobba något i veckan.
benge57
Posts: 77
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:46 pm

Re: Amazon -62 Projekt

Post by benge57 »

Krya på dej Bettan.
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Tack så mycket!

Igår spacklade jag och slipade, känner att det blir så tråkiga bilder så jag skippade kameran. Var och kollade på nålfiltsmatta idag, och hade väl räknat med några hundralappar, men det skulle gå på 1300 eller nåt sånt, så jag får leta vidare.
Dave_norrkoping
Posts: 326
Joined: Mon Apr 04, 2011 8:25 pm
Location: Norrköping östergötland

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Dave_norrkoping »

Bettan wrote:Tack så mycket!

Igår spacklade jag och slipade, känner att det blir så tråkiga bilder så jag skippade kameran. Var och kollade på nålfiltsmatta idag, och hade väl räknat med några hundralappar, men det skulle gå på 1300 eller nåt sånt, så jag får leta vidare.

jo lägg upp bilder =)
Projekt volvo amazon -64 4dr automat
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Okej jag får göra det då. Från å med nu blir det bara uppdateringar på helger, för jag är på annan ort och studerar på veckorna. Frågan är ju hur tusan jag ska hinna klart innan vintern.. Måste få tag i nån plåt att svetsa rosthålen och jag vet inte ens hur jag ska få plåten att passa för rosthålen är just i böjda kurvor.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazon -62 Projekt

Post by QV »

angående plåt så prova med en beg motorhuv eller så.

/Janne

det är bättre att använda något som står än att låta projektet stanna upp på grund av materialbrist. Motorhuvar är ingen bristvara för de flesta har buglo852r0 eller rost från batteriet.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Okej tack för svar, men är det inte svårt att böja till plåten så det blir samma vinkel? Jodå, jag har 2 huvar, nån baklucka osv så plåt är det ingen brist på iof!
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Har ju beställt en reservplåt, och idag ringde dom och sa att dom beställt fel (har tagit 2 veckor att få in den delen som var fel) så dom måste göra en ny beställning.. Suck, nu kommer det ta ännu längre att göra klart bilen, och jag börjar få lite små panik, det är ju snart vinter.
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Sådär, nu har jag kapat bort ca hälften av alla rosthål, så nästa helg blir det mest troligt att svetsa. Är så jobbigt när flera av rosthålen sitter på sämsta ställena, så vet inte riktigt hur jag ska göra med dom. Glömde såklart att ta kort, men det kommer till helgen
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazon -62 Projekt

Post by QV »

Ett litet råd i all vänlighet.

Kapa inte bort alla rosthål på en gång. Det är lättare att svetsa dit en ny plåt om man kapar bort precis innan man skall börja svetsa. Samt att om man får hjälp av någon så får även de se hur det skall se ut innan de börjar laga.

Har sett många bilar med stora hål överallt som varit till salu där de glatt påpekar att rosten är borta, bara att svetsa. Men då har alla fixpunkter försvunnit samtidigt. För hur rostigt ett hörn än är där all plåt måste bytas så ser man VAR hörnet skall vara, är det bara ett tomt hål så har man ingen fixpunt att sätta plåthörnet mot.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Nä det var därför jag sparade några rosthål också :) Jag ska ta kort nu till helgen så kan jag visa hur det ser ut i nuläget och kanske få tips på hur jag ska göra på de ställen som det kommer bli extra trixigt.
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Var länge sen jag uppdaterade nu men det har hänt lite iaf..

Här har jag kapat ut lite.
Image

Såhär såg det ut när jag tog bort gummimattan, ljudisoleringen och vävfilten eller vad det heter. Hittade ett rosthål.
Image

Ett till kaphål
Image

Så här såg det ut bakom stolen.
Image

Rosthålet..
Image
Dave_norrkoping
Posts: 326
Joined: Mon Apr 04, 2011 8:25 pm
Location: Norrköping östergötland

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Dave_norrkoping »

Bettan wrote:Var länge sen jag uppdaterade nu men det har hänt lite iaf..

Här har jag kapat ut lite.
Image

Såhär såg det ut när jag tog bort gummimattan, ljudisoleringen och vävfilten eller vad det heter. Hittade ett rosthål.
Image

Ett till kaphål
Image

Så här såg det ut bakom stolen.
Image

Rosthålet..
Image
kapa inte för många ställen innan du svetsar bara lättare att kapa ett ställe i taget och svetsa det klart :)
ser för övrigt mycket bra ut MVH//David
Projekt volvo amazon -64 4dr automat
Post Reply