Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by LABBE »

på lördagen e det whells nat barkarby med cruising på sveavägen om nån vill se fina jänkare oxå. men som Rasmus sa SÖNDAG DEN 7e E DET CLASSIC CAR BARKARBY MED AMAZONKLUBBEN PÅ PLATS. väl mött där :D
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
SorundaRagge
Posts: 35
Joined: Wed Apr 27, 2011 8:21 pm
Location: Sorunda

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by SorundaRagge »

Hej och gokväll...Någon som har haft lätta tankesrång på stället..Något som vi behöver ta med på söndag . kaffe te bullar är klart . Föresten har börjat få ordning på min hemsida nu med lite bilder och hon som hyr halva sängen har skrivit en text.. Gör ett besök och meila åsiker www.amazonforum.se

122S66a
Röd 122S 1966
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Rasmuss »

Jag vill bra tacka alla som ställde upp idag ute på Barkarby idag!!
Vi var helt klart den största märkesklubben.
Vid lunchdags öppnade sig himlen å det grövsta och när klubbtältet inte orkade hålla emot mer var det bara att packa ihop.
Stackars Peter som var där med sin projektbil kämpade mot vattnet och det diskuterades ev placering av dyvik (bottenplugg)
Hans bil vart mycket besökt och drog nog lika mycket publik om inte mer än Futurlinern.
När regnet visade sig hålla i sig och inte avta i styrka så rensades träffen rätt snabbt på alla bilar och jag gav också upp men jag blev nog i alla fall den sista Amazonen som åkte hem.

Jättetråkigt med vädret men förmiddagen blev kanon med massor med Amazoner, bilder kommer att läggas upp på klubbsidan vart det lider.

Sedan fick Amazonklubben äran att bli intervjuade av TV4 nyhetsmorgon och Staffan Kraft gjorde ett kanonjobb som säkert lockade ut fler besökare.

Här är länk till det reportaget.
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debat ... tv4play.se
Last edited by Rasmuss on Sun Aug 07, 2011 8:25 pm, edited 1 time in total.
SorundaRagge
Posts: 35
Joined: Wed Apr 27, 2011 8:21 pm
Location: Sorunda

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by SorundaRagge »

Hej och god eftermiddag i REGNADET ... Vill tacka Jonas Labbe Peter och Peters pappa för ett kanon jobb . Jätte bra och lyckat med Peters bil.. Ska vi statsa på en båt nästa år kanske eller har vi vädrets makter med oss då ? Kul att det blev så lyckat trots allt .

122S66a
Röd 122S 1966
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Amazonsport »

Härligt jobbat Rasmuss med flera. Det är så kul att läsa såna här trådar om människor som vill hjälpa till med att få ut klubben till allmänheten och visa upp bilarna.
Speciellt när det blir så här lyckat med tv 4 och allt. Bor själv i Skåne och får nöja mig med att titta på bilderna sen.

:D Nästa gång får ni ta med öskar till projektbilarna.
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by QV »

Det var inga Amazoner kvar när jag kom fram till träffen, dock några PV och P1800. Vid ettiden så förklarades träffen avslutad i förtid.
Men nen ny katalog från Verktygsboden fick man med sig hem....

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Peter Widell
Posts: 209
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:37 pm
Location: Upplands väsby

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Peter Widell »

Tack för den här träffen det var mycket trevligt synd bara att det skulle böra att regna så.
Volvo amazon 61-62 topp skick
Medlem 7187 Svenska Volvo Amazonklubben
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by LABBE »

det var kul med så många amizar på plats QV inräknad :) . jag hade inte ett ända torrt klädesplagg på mig när jag landa hemma, men dock ett par su rikare. :D
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Rasmuss »

Nu finns det lite bilder från träffen upplagda i bildgalleriet, fler kommer i veckan.
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by LABBE »

åså fick man motorras på kvällen,,, 0 oljetryck = knack knack knack :(
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Rasmuss »

Alla ni som tog bilder på Barkarby snälla skicka dom till mig så skall vi plocka ut dom bästa bilderna för ett reportage i Amazonbladet.

Maila bilderna till:
jrasmusson@me.com
Post Reply