Page 2 of 2

Re: Fullflödesdämpare, råd och hjälp.

Posted: Mon Aug 08, 2011 7:03 pm
by Amazonsport
Va enkelt det var att trimma förr.. :D

Re: Fullflödesdämpare, råd och hjälp.

Posted: Mon Aug 08, 2011 9:14 pm
by J.Lundin_
Det var precis en sådan där röd trushdämpare som gav absolut högts mottryck vid de mätningar jag gjorde, den sämsta dämpare jag provade, en riktig kork inslagen i avgasröret istället för denna dämpare hade förmodligen varit lika bra... :D :D

Re: Fullflödesdämpare, råd och hjälp.

Posted: Sat Dec 16, 2023 12:04 pm
by Hasse63
Har efter massa år äntligen kommit till skott... Ska byta motor men inte i 69an (såld) utan i min 65a, blir ett nostalgitrim. Dubbla Hif6, b18 topp med 44/35, borr till första öd, nh48. så till frågan... Hur utformar man första delen efter ett extraktorrör 4-2-1, även det ett äldre rör från svenskarör. Har sett "strypningar" "trattformade" och en del som har formen som en kort ljuddämpare där tryckpulserna möts och på bästa sätt inte utgör någon "krock" med varandra. Tänkte ha 2" fram till bakaxeln och därefter 2,5". 1st ljuddämpare från Appelgren oval 420mm, på tvären framför bränsletanken och "därefter" dubbla 2" slutrör.

Re: Fullflödesdämpare, råd och hjälp.

Posted: Fri Dec 22, 2023 6:37 pm
by Hasse63
Har för mig att jag sett en 250-300 grövre bit direkt efter, så det får bli så.