Amazon-67

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
Emil
Posts: 46
Joined: Mon Jan 07, 2008 7:57 pm
Location: Örnsköldsvik

Amazon-67

Post by Emil »

Det hela började med att jag fick denna gratis av ett åkeri i närheten, å gratis är gott å det kan man ju inte tacka nej till :roll: :wink:
Efter att ha fraktat bort den blev den ställd bort i cirka 2år till nu då jag har nånstans att svetsa.

Tanken är att laga all rost, byta bakaxel till 1031 från 240, länkarmar från 140 och bromsar från 850 t5.
Motorn blir nog en b21et eller b23et och invändigt blir det rensat och fullbur.
Ska så klart SFRO besiktas sen.

Lite bilder kan jag bju på i mitt stora garage :shock: :wink:
Image
Lite att göra, båda skärminfästningarna ska tas bort å göras riktigt, samt en del fusklagningar.

Image
Front och höger skärm finns.

Image
Saknar stötfångare bak, får se hur man gör fram.

Image
Lite hål som ska svetsas igen mm.

Har inte nån tidsplan när den ska vara färdig, utan det får ta den tid det tar.
All rost ska väck först iaf.
Emil Sundberg
Volvo Amazon 1968
sdstransport
Posts: 19
Joined: Tue Jul 26, 2011 4:41 pm
Location: Älvdalen
Contact:

Re: Amazon-67

Post by sdstransport »

Roligt ! Liknar mitt bygge lite med tanke på planerna. Dock ska jag inte ha bur eller så utan ska ha en fungerande bruksbil ;)
"Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Emil
Posts: 46
Joined: Mon Jan 07, 2008 7:57 pm
Location: Örnsköldsvik

Re: Amazon-67

Post by Emil »

sdstransport wrote:Roligt ! Liknar mitt bygge lite med tanke på planerna. Dock ska jag inte ha bur eller så utan ska ha en fungerande bruksbil ;)
Jo, det är några stycken som kör liknande projekt nu, är ju kul, då man kan kolla på hur andra löser saker å ting :)
Man kan ju bruksa bil med bur också :wink:

Har inte hänt nått då man börjat jobba igen, får se hur det blir till helgen.
Måste försöka måla på nått efter man svetsat så det inte blir massa ytrost överallt, glömde det och då regande det i tre dagar :evil:
Emil Sundberg
Volvo Amazon 1968
Emil
Posts: 46
Joined: Mon Jan 07, 2008 7:57 pm
Location: Örnsköldsvik

Re: Amazon-67

Post by Emil »

Varför ska det regna när det blir helg för :evil: ska köpa lite mer plåt så finns det när solen tittar fram :wink:

Har för övrigt bytt från weber 36/36 till dubbla 45or på bruksbilen, liten skillnad :wink: är som dag å natt, nu går det att köra brett i rondeller när det är blött :mrgreen:
Emil Sundberg
Volvo Amazon 1968
Andréamazon
Posts: 177
Joined: Wed May 19, 2010 5:58 pm

Re: Amazon-67

Post by Andréamazon »

riktigt kul bygge ! vore kul om du behåller utseendet milt custom :)
Post Reply